Mamma flög vilse - till Chicago

Nu vart det ju meningen att jag och mamma skulle ha suttit på verandan med en iskall cola och njutit av tjugogradig nattvärme... Men mamma sitter nu och äter middag på Hilton i Chicago och jag har varit nere i baren och hjälpt grabbarna som blev totalt krossade av en rusch utan like. Mamma kom fram som hon skulle till Köpenhamn, men planet till Washington gav danskarna fan i att ropa ut, inte heller meddelade dom att dom ändrat tiden så att planet skulle lyfta TIDIGARE. Mamma och tio andra blev strandsatta och fick efter många om och men och via snorkiga danskar, nya bokningar och hennes förde henne som sagt till Chicago. I morgon bitti får hon flyga tillbaks österut, till Washington och sen, om Gud vill och flygbolagen tillåter, ta ett plan hit. Meningen är att hon ska landa 1.28 i morgon eftermiddag i Altoona.

Som tur är har jag en äventyrerska till mamma och hon tycker att det är skitroligt att befinna sig i ett fint hotell med gratis middag och vita limousiner som kör förbi. Vi har pratats. Om brodern vill ringa henne kan han ringa mig och få numret, men hon är helt OK. Utan tandborste men helt ok. Vart bagaget är vete gudarna, och SAS. Det ger sig. Bara hon kommer hit i morgon.

Nu ska jag ringa henne och sen sova.

Kommentarer

  1. Vilken omväg! :-) Försökte ringa till R. och berätta om detta, men antar att ni redan meddelat honom om förseningen och omvägen?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad