Thunder in the valley


En het dag slutar ofta med åska i dessa trakter. En dal omgiven av höga berg. Hemsk åska, till och med jag blir rädd. Det var så kvalmigt hett i köket idag att alla var lite lätt irriterade och helst ville döda allt som rörde sig. Men nu är jag hemma. Och Anki kommer om 22 dagar. Innan dess måste jag bli av med mössen i köket och jag har beslutat mig för att kalla in kavalleriet. Min hyresvärd får skicka hit en Terminator, så det så.
Trött på att få små hjärtinfarkter och skrika som en liten flicka varje gång jag går in i köket. Dom springer som vettvillingar, de små liven, mitt framför fötterna på mig! Enda trösten är att hela stan uppenbarligen dras med musproblem just nu. Alla, ALLA, som jobbar i baren har dem i sina hem. Och det oavsett standard och typ av bostad.


Har noll och intet lust att ge mig ut igen, har redan duschat och tänkte väl mest ta det lugnt. Inser dock at jag snart är utan cigg och att jag inga glödlampor har till mitt badrum. Det är mörkt därinne. Så jag får snällt ta på mig och ge mig ut i åskstormen. Typiskt. Å andra sidan kan jag stanna till och hämta lite sushi.... med färsk frukt som efterrätt - som tröst!

Kommentarer

  1. Stackars alla er som har mössproblem. Det är nån stad här som har eller haft detsamma, minns inte vilken det var. Skåne har haft invasion av nyckelpigor! Man sopar upp dom i drivor. Vi märkte lite av det på Öland. Överallt på och i bilen! Ett par klängde sig fast på bilrutani flera kilometer. Senare lär det bli getinginvasion ,sägs det. Men för mig skulle mössen vara det värsta. Hoppas dom får ordning på det. Allt bra för övrigt. Dale hemma från sjukhuset. Dom kommer hit idag. Då lär vi få höra alltihop. Du får info. senare. Ta hand om dig! Kramar.

    SvaraRadera
  2. Möss är inte roliga. Vi själva har vi tvestjärtar överallt. Dom dyker upp när man minst anar det, gömmer sig i kläder och bara trillar ut plötsligt. Jag tycker att dom är äckliga. Ha det gott. Kram Mikaela

    SvaraRadera
  3. Dumma jävla möss.

    Hoppas det ordnar sig.

    Puss och kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad