Asskicking, filmjölk och friterade grönsaker

Snart reser mamma hem till Sverige och filmjölk och hönökaka och jag ska stanna kvar här i detta främmande land dör dom till och med friterar något så nyttigt som zuccini och bland patriotiska medborgare som krigar med hela världen... Den enda trösten är väl att nu när hon flugit hit själv en gång, så lär det inte dröja länge innan hon kommer tillbaks. Hoppas jag. Här bredvid står hon med kusinbarnen Emma och Maya.

Vansinnigt mycket att göra i baren i kväll, jag och Regan jobbade som små blå. Eller röda, vilket nog var vår ansiktsfärg efter ett antal superstressiga timmar i ett varmt restaurangkök. We kicked some serious ass, though. Alla nöjda och glada. Fick skjuts hem av en av stammisarna. Pratade lite med mamma innan hon kröp till kojs vid tre. Nu, en välbehövlig dusch senare, sitter jag här vid datorn och ska bara skriva ut lite dokument till min kusin. Han har precis byggt ett urtjusigt, vackert hus vari han har ett urtjusigt, vackert kontor, men sju månader efter det att han flyttat in, har han inte köpt sig ett skrivbord och kan därför inte sätta upp sin dator och heller inte sin skrivare. Därav mitt utskrivande.

Var ute en sväng på dagen och shoppade med moster och mamma. Inte mycket handlat dock. Diskmedel i skumform, Dawn heter det, bättre än Yes till och med. Ett par fina skålar och lite godis. Tio dollar bara. Duktig flicka.

Det har varit sommarväder hela veckan. Igår kväll kunde vi sitta ute på verandan till midnatt och dricka kaffehalv men på fredag ska det snöa. Flurries kallar dom det. Lite granna snö, typ. Snart är hela staden inbäddad i mjuk vit snö och gasräkningen skjuter i höjden, men mysigt blir det. Längtar efter jul, faktiskt. Nu ska jag skriva ner lite tankar inför Halloween-fest i baren. Vi ska slå på stort och ordna ett hejdundrande kalas med kostymer och hela köret. Säga vad man vill om amerikanarna, men dom vet hur man firar högtider!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad