Kaffe, sjuk och bil

Det klättrar karlar utanför mitt fönster på andra våningen. Meningen är att de ska laga ytterväggen och jag antar att det är en bra sak. Arbetsrummet kommer förhoppningsvis inte att vara lika kallt som det var förra vintern. Ska försöka dricka lite kaffe, har varit magsjuk i över ett dygn, inte kul. Just nu gör det ont i lungan. Hur fan nu det gick till.

Saknar att se mamma komma gående.

Ska jobba om mindre än en timme. Vill bara ligga i sängen och tycka synd om mig själv, men i Amerikat finns ingen Försäkringskassa att ringa till. En sjukdag är detsamma som en dag utan inkomst. Så hoppla hejsan, här går vi och jobbar så länge vi kan stå på benen. Pratade med guddotter i natt, hon är nervös nu och jag ber en stilla bön att Regan får fixat sin bil så vi kan åka och hämta upp de unga tu på flygplatsen. Gillar inte att de ska bo på ett vandrarhem i Harlem och sedan ta 40 minuters tunnelbana genom hela Manhattan tidigt på morgonen. Vill ha hem dem hit, i tryggt förvar. Dessutom vore det skoj med en biltur till New York. Undrar vad det kostar att hyra en bil?

För övrigt har jag hemskt roligt åt den nya svenska regeringen. Lite ironiskt är det att samma ministrar som gick till val på att det fanimej ska slutas fuskas med sjukpenning och andra bidrag, nu sjukskriver sig på löpande band. Och inte fan har de magsjuka, de har bara panik på grund av att deras bristande samhällsansvar och olagligheter kommit i dagen. Rätta mig om jag har fel, men inte är skam en giltig orsak för sjukskrivning?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad