Älvor och skrivare



Älvor är söta när dom sover och ute är det tretton grader varmt och på min veranda lyser en massa små orange lampor och snart är det Halloween och innan dess kommer guddotter Caroline från Sverige och det ska bli himla roligt.

Varm dag, högsommarvärme och alldeles för varmt att sitta i solen. Isvatten och måla i målarbok med alla kusinbarnen i köket var roligare. Lunch på barens uteservering innan kusiner åkte hem. Lite shoppande, köpte fina papper som jag ska klistra foton på och göra riktiga scrapbooks, dom är galna i det här i USA. Faktum är att det verkar vara ganska skoj. Mamma tog med 20 kilo foton från Sverige så jag har en del att sortera och klistra in.

Tidiga kvällen gick åt till att spika upp tavlor, speglar, ikoner och som sagt, en massa lampslingor. Sena kvällen vigdes åt TV-altaret, som vanligt. Nu sover mamma och det borde jag också men jag har äntligen lyckats med att installera min skrivare! Det tog bara ett år. Ibland är jag en Procrastinator av Guds nåde. Men nu ska det skrivas. Hej vad det går. Bäst dock att sova lite innan jobbet kallar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad