Nya grejer


Nu har jag lyckats få in en räknare på sidan och en liten väderflicka som ska visa hur vädret är just här i Altoona. Räknaren håller koll på hur många besökare som kommer hit. Fast tydligen kan man fuska och börja på vilken siffra som helst, men se sån är inte jag.

Sitter i ett tyst hus, ute faller några små ynka snöflingor. Guddottern med tillhörande pojkvän är ute och snurrar på egen hand, har ingen aning om var. Dom var borta när jag kom från jobbet.Löjligt skoj att dom är här, overkligt typ. Nu blir det mycket veganmat i huset eftersom de små liven är Straight Edge. Igår var vi på Wal Mart och handlade godis för minst 50 dollar och en massa annat. Godiset ska ner i små påsar och sen ska vi dela ut det på torsdag när det är dags för Trick and Treat.


Nu har jag sett Empire State Building! Regan körde och vi tog oss rakt genom New York, genom Bronx, Queens och Long Island ända ut till Kennedy flygplatsen. Det var grymt. Jag säger bara George Washington Bridge. Den var coolast. Det är ju bara 50 mil till New York, jag vet inte vilken planet jag har befunnit mig på för jag trodde att det var mycket längre. Nu bara jag måste ha tag i en bil. Så jag kan åka ofta, ofta. Bensinen är ju nästan gratis i det här landet. Det tycker givetvis inte amerikanerna, men för en svensk som är van att betala tio kronor litern, minst, så är dryga två dollar för en gallon (nästan 4 liter), löjligt billigt.


Nu ska jag kolla in mina nya böcker, svenska som mamma och Frida skickat med, och på engelska från min nya bokklubb.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad