Trick or treat

Snart är det dags för alla amerikanska barn att springa runt utklädda till monster, prinsessor, superhjältar och vandrande vålnader enbart för att samla ihop så mycket godis som möjligt. Vill man inte ha besök av tiggande barn gör man bäst i att släcka ljuset och låtsas som om man inte är hemma. Själv ska jag sitta på verandan med massa godis samt guddotter och tillbehöret som heter pär.

Idag har vi slappat hemma större delen av dagen, tvättat och fixat. Vid fyrasnåret åkte vi till The Mall med moster, jag skaffade mig en mobiltelefon och ett par vita sammetsbyxor. Snabbt stopp i hlistiska affären där ungdomarna kunde köpa vegansk marshmallow-smet och tofu innan vi åkte hem och pysslade med lilla Emma. Vi gjorde kylskåpsmagneter med pumpor, spöken, bokstäver, munnar, ögon, julgranar och lite annat. Man borde pyssla mera. Det är kul!

TV resten av kvällen, The Street från BBC, skitbra faktiskt. Nu ska jag ta en dusch och sen sova lite så jag kommer upp imorgon. Jobba, jobba.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad