Seg


Stooooooooor skillnad, som dom säger i reklamen. Blir det om man slänger skräp, organiserar sin tillvaro och alla sina prylar och möblerar om. "Man" är väl i ärlighetens namn ens mamma, för det är hon som härjat och röjt och fixat och donat. Resultatet? Jag sitter i ett rent, avskalat, fint arbetsrum. Bara ett skrivbord, två låga bokhyllor och några fina gröna växter. Hela huset är fint nu.

Lång dag har det varit. Släktkalas på eftermiddagen, alla gillade maten och ungarna förde ett liv som jag inte trodde var möjligt. Så roligt hade vi. Efter disk och bortpöockning damp jag och modern ner i varsin soffa och bara slötittade på TV i tre timmar. Sedan bar vi ned en sönderhuggen soffa i källaren och möblerade arbetsrummet, det fina. Efter det en rak promenad ner till baren där jag fick i mig en Screaming Orgasm och en Hot Shot (minns ni 80-talet, Galiano i kaffe med vispgrädde på toppen...snuskigt gott). Promenad hem i duggregn och tillbaks i soffan. Walk the line. Bra film.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad