En dag på sjukhemmet


Eländig dag. inte lika hemsk som de tidigare, men vansinnigt ont i revbenen. Mamma är mycket bättre, istället är den gamle dålig. Vi går i omgångar här på sjukhemmet. Och i morgon ska det snöa som bara attan. Hann i alla fall med att koka rullsylta och syltefläsk igår, innan de brutna benen tog ut sin rätt. Nu tror jag att det börjar släppa lite, jag skriker i alla fall inte vid minsta rörelse längre. Tur jag inte ska stå i baren och jobba i kväll för det hade fan inte gått. Alls. Jag käkar Dexofen, såna där syntetiska morfinliknande tabletter som Knutby-pastorn använde för att ta död på första frugan, och det märks knappt. Men nu ska jag pallra upp mig vid tv:n och se hur det går. Film med Brad Pitt. Ojoj.

Kommentarer

  1. Det härjar verkligen vinterkräksjuka här i Uddevallatrakten. idag stängdes avdelning på sjukhuset. Om alla tänker på att verkligen inte gå ut för fort, eller skicka iväg barnen till dagis. Calicivirus smittar 48 timmar efter sista kräkning eller diarré. Man bör alltså stanna i egen karantänn 2 dygn. Dessutom får man det om och om igen! Blir inte immun, på jobbet fick jag det tre gånger en vinter.
    Hoppas det går framåt för er!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad