Santa Claus is a fungus


Jo. Santa Claus is a fungus. Tomten är en svamp. Det säger Jack som är två år och ingen mer än han själv vet varför. Men han kan inte riktigt förklara hur han kommit fram till sin geniala slutsats. Han är för liten för det. Så här (längre ner) ser han ut när han sjunger Happy Birthday till sin kusin, det var ett halvår sen minst. Och när man googlar på Santa Claus Fungus kommer denna bild upp och man fattar direkt att det var så han gjorde, pojken, Han googlade. Och såg direkt att tomten är en svamp.

Jag sitter och funderar över hur jag ska hinna allt, sen kommer jag på att det gör jag ju alltid. Funderar alltså. Sen hinner jag i alla fall bara för att jag måste.


Helt manisk i huvudet, gick upp sju efter två timmars sömn, doktorn, rusa till jobbet, jobba 10 timmar som en galning, det gör ont överallt nu, rusa med Jeepen till Walmart, tokhandla till baren, Anonym och mig själv. Till jobbet igen, lämna kaffe, gurkor och bröd. Hem, lasta ur, samla tvätt, duscha länge. Nu sitter jag och torkar. Midnatt. Det var en lång dag. Måste ner och slänga i en tvätt, dricka tre flaskor vatten (så törstig är jag) och sen packa lite. Sortera mediciner, saker som ska med, packa in saker. Undrar om jag hinner? Jo det gör jag ju. Bara
passet är med så är jag glad.


Kommentarer

  1. Javisst, en Guardian Angel önskar vi att alla har. Men just nu vill jag att du ska ha en, när du snart ska bege dig högt upp. Lille Jack är helt underbar ! Jag antar att han pratar ännu mera nu, ett halvår senare.

    Jag antar att du är i behov av sömn och vila och du får varva det med att träffa oss och alla vänner. Nu väntar vi alla på dig !!

    SvaraRadera
  2. se bara till att använda upp alla pengar, det finns mycket roligt att köpa i9 amerika t,ex philly steak och dunkin d boston cream

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad