Miss i nassen

Skumt att vakna mitt i natten ochh allt är tyst. Bara ett tåg i fjärran och en sopbil som backar nånstans. Kallt om fötterna, drygt en vecka tills avfärd. Samlar saker på bord som ska packas. Passet framme. Ska ringa och konfirmera biljetter i morgon, boka fönsterplats på planet. Försöker jobba så mycket som möjligt nu fram tills torsdag. Sen vara ledig fredsag och lördag eftersom kusinen med alla barnen kommer ner och vi ska fira Lucia och lite fuskjul innan jag åker. Fredag morgon har jag bokat in för SÖMN. Långsömn. Som att koka kalops, men för själen.
Men det är nästa vecka vi talar om, inte i natt så nu ska jag tassa tillbaks in i sängvärmen.

Kommentarer

  1. Här är det mitt i natten, fast mot lördag. Jag tror att jag är en av få som är vaken. Jag väntar på "Boston Legal, ett av mina favoritprogram. Det enda som hörs här, förutom tv är suset från datorn. Men nu alla vänner stänger jag detta suset för idag. Tänker på dig gumman som sliter i köket. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad