Törstig

Minus femton grader ute, gissa hur kul det är att lufsa ut med sopor till bakgatan. Inte alls. Men inne är det mysigt. Dricker the och kaffe om vartannat, tvättar, är ute i kylan och städar verandan, bär sopor, dricker mera the, viker tvätt, bäddar rent, dricker ännu mer the, ska duscha nu, sen dricka lite... juice. Haha.
Längtar till Sverige nu, efter mamma och Anki och broder och hela min jugge-familj och efter Rakija och Hellström-klanen och Isabella och Alexander och alla.... Oj, vad vi ska festa den 19:e. Alla helgon ska hurra, så mycket ska vi fira!

Mindre än en vecka kvar nu. Om exakt en vecka befinner jag mig mitt över Atlanten nånstans. Ska titta ner och se om jag kan få en glimt av några fiskar. Annars sover jag en stund. Behöver sova. Lääääänge. Men inte nu! Det är mycket att göra innan dess.
Bland annat ska jag ha klar en manual för Chet, en av killarna på jobbet, så han kan hålla kolla på det jag brukar hålla kolla på. Jag kallar honom min Paduan (som lärjungarna i Star Wars, dom som är Jedi-wannabees).
Han är snäll men lite svår när det gäller koncentrationen. Man får kalla tillbaks honom till den värld vi andra vistas i, emellanåt.
Vete fan vart han själv befinner sig då, men det måste vara en bra plats för han går dit ofta.


Just nu vill jag ha jugoslaviskt päron-brännvin. Med gott juggekaffe till. Sött så skeden står, starkt som synden.
Det var alldeles för länge sedan jag drack sånt. inte för att det råder brist på sprit här i Amerika. Nu har vi Absinthe i baren. Det tackar vi för.
Och 28 fatöl samt kanske 70 falsköl. Sorter alltså. Och massa sprit. kommer ni inte och hälsar på snart?



Kommentarer

  1. så fort kontot är laddat med dollars kommer vi till amerika igen. planerar 54 veckor semester mned en roadtrip till key westn för att dricka drinkar på¨sloppy joes och kanske se en hemingwaylookalike

    SvaraRadera
  2. Absint får du gärna ta med dig till Kortedala! :-)

    SvaraRadera
  3. Hu vad kallt ni har det idag ! Bättre imorgon såg jag. Här regnar det naturligtvis. Varit på Näl iadg. Glad och pigg moster som vill hem snart för att julpynta lite. BliR snart, tror jag. Snälle Chet skärper sig väl när han fåt ansvar för vissa grejor ? Eller tror du det blir Lillan som får rycka in.? Han är ju speciell. Har du läst broderns önskemål på din blogg?

    SvaraRadera
  4. SKA ANONYM MED FAMILJ STANNA HOS MEJ I 54 VECKOR???? Det e helt ok, men jag kanske drar till Key West en stund jag med. Och mamma, jo, jag ser vad min bror skrivit strax ovanfor dina rader....

    SvaraRadera
  5. nja 5 veckor räcker nog, men det finns givetvis plats i bilen till key west

    SvaraRadera
  6. blir man inte tokig av absint?????

    SvaraRadera
  7. nej nej det är absint som gör folk tokiga. titta bara på strindberg

    SvaraRadera
  8. En team forskare bestämmde sig att testa på mus hur olika sorter alkohol påverkar beteende hos en individ. Först tog de whiskey och gav den tll musen i buren, som resultat blev det att musen började hoppa i luften med små bena klackande och dansade western country dance. Sedan tog de fram fransk konjak och efter att musen fått prova den började de direkt små fnittra och dansa vals. Som sista testet gav forskarna musen serbisk rakija att prova, och då blev små musen helt vilda och en av dem kom fram och började skaka sönder galler på buren ropande: HIT MED KATJÄVEL SÅ FÅR DEN STRYK .
    Så : Va då absint ? Ta rakija om ni vill bli galna :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad