Revben och semlor

Jag hade behövt några pojkar som burit runt mig såhär den senaste veckan. Nu har jag ju inte det, så jag har vackert fått klara mig själv. 

Har just tittat på Bad Santa, som nog är min absoluta favorit bland julfilmer. Jag vet, den innehåller massa våld, sex och svordomar som skulle få djävulen att rodna - men ändå. Den är söt. Julen har passerat och snart skriver vi 2009. Känns som om det var alldeles nyss vi firade millenieskiftet och trodde att jorden skulle gå under. Nu chattar vi med webcams som om det var ingenting. Det känns inte ens som science fiction, men om någon sagt till mig för 9 år sedan att vi skulle kunna sitta på varsin sida av Atlanten och prata, med bild, då hade jag trott att de pratade om just science fiction. På tal om det måste jag skaffa en sladd i morgon så jag kan sitta i köket och använda min lilla webcam. 

I morgon ska jag, mamma och lillebror trotsa revbenen och ge oss ut i världen. Vi ska ut och fotografera lite, kanske uppe i Alvhem där vi bodde för länge sedan. En tur till IKEA blir det också om brodern får bestämma och det får han ju. 
Nu är jag trött på att vara konvalescent. Som tur är får jag massa piller som nu håller mig relativt smärtfri och det blir bättre för var dag. 

Jag tror, att efter morgondagens testtur ut i verkligheten, ska jag vara fit for fight igen. Nästa vecka (och denna helg) kommer stora HÄLSA PÅ RUNDAN att starta. Om nu folk har tid med mig. Jag vill ha massa kaffe, helst semlor och mer prat och skvaller än ni kan ana.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad