Sol och hallon


Jag gillar detta med USA, detta att man kan få allt hur som helst när som helst, om man bara kan betala. Som färska hallon. På Sams Club får man en stor (okey, ganska stor) kartong med färska hallon för under sju dollar. Dyrt? Ja, men det är chips och godis också. Det spelar ingen roll att hallonen är odlade i drivhus och löjligt perfekta, dom smakar som hallon hos mormor, sådana vi plockade i bergen ovanför mormors hus. Och man kan äta dem till frukost.


Solen skiner och jag ska ge mig ut i kylan med moster. Sjukhuset nästa. Jag ska ta blodprov, rutinmässiga, och moster ska låta systrarna röntga hennes lungor, också det rutinmässigt som del av en hälsokontroll. När vi klarat av vår hälsa ska vi sätta oss på Barnes & Noble, bokaffären, med varsin Starbucks, uppkrupna i deras mjuka, stora fåtöljer, och jobba med menyn. Just det, först måste vi få tag i Bill, vår charmige Art Director, och charma til oss en redigeringsbar version av vår meny. Annars blir vi tvungna att läsa skvallertidningar istället för att jobba.


Vem vet, vi kanske känner oss tvingade att shoppa lite när vi väl befinner oss i shoppingens mekka. Man vet aldrig. Jag har ju ledigt idag! Om jag har riktigt med tur, så tar vi en sväng till telefonaffären också och skaffar en iPhone till lilla mig. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaag villllllllllllllll haaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Kommentarer

  1. Vill vara med er och shoppa! Vill sitta på Barnes, vill ha en Iphone! Vad jag kan avstå från är sjukhusbesök! ha en trevlig ledig....dag tillsammans. och kan verkligen sådana perfekta hallon smaka som vilda "bergshallon"? Bra att du äter bär och frukt. Det pratas en hel del om hur bra blåbär är just nu i matprogram här. Så du får medhåll från svenska näringsfolk. Själv sitter jag och mumsar på polkagrisar. ochså gott! KRAMAR! (blev det nån Iphone)?

    SvaraRadera
  2. Hoppsan! Glömde säga att brodern och jag smaskade på varsin semla till kaffet idag. Så gott.Men dom kostar numera 27 kr.st.på konditoriet,så en i veckan får nog räcka.HAHA

    SvaraRadera
  3. Vill också åka till Barnes and Noble och sitta med dig och dricka kaffe!!!! Jag vill!!!
    En Iphone? Vad kul! Alex har en sån.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kom hit bara, både mamma och Mikaela, vi kan nog sitta länge och sippa på alldeles för dyra Starbuckskaffe. FÅr nog en iPhone imorgon, det ska bli så skoj. Ny leksak. På tal om blåbär så äter jag färska sådana till frukost varje dag. Och ibland på kvällen. Nyttigt och själen blir också glad! Semla gör också själen glad. Wow, va gott det hade varit!

    SvaraRadera
  5. ja och amen till det du skriver!!
    Helt rätt.
    Hallon...mmm....
    Dyrt ja, men det är godis också. OCH hallon är nyttigare.
    Nu blev jag akut hallonsugen faktiskt!
    iPhone är en rolig liten leksak...
    hoppas du fick tag i en :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Du får väl baka egna semlor. Det kan väl inte vara så svårt för en mästerkock? Och då får ju amerikanarna smaka på en svensk delikatess.

    SvaraRadera
  7. Det är svårare att göra semlor än man tror. I alla fall om an vill att de ska smaka som på konditorierna och det vill jag!

    SvaraRadera
  8. Vet du,gumman. Den senaste semlan som jag åt, tror jag blir den sista för i år. Man ledsnar väldigt fort ,tycker jag.Den första och andra är okey, men sen återgår jag gärna till ett frasigt wienerbröd.Eller Engelsk äpplekaka! Den smälter i munnen! Men hallon är inte fy skam heller. Du är ju inte så inne på fika bröd som jag, och det är ju bara bra. Kramar

    SvaraRadera
  9. Vet du,gumman. Den senaste semlan som jag åt, tror jag blir den sista för i år. Man ledsnar väldigt fort ,tycker jag.Den första och andra är okey, men sen återgår jag gärna till ett frasigt wienerbröd.Eller Engelsk äpplekaka! Den smälter i munnen! Men hallon är inte fy skam heller. Du är ju inte så inne på fika bröd som jag, och det är ju bara bra. Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad