Vad gör en människa glad?


Det kan man undra över, vad som gör en människa glad. Självklart olika för olika människor, men för mig är det ganska mycket. Färger gör mig glad. Färger på blommor, kläder, saker, himlar, väggar. Dofter gör mig glad. Eucalyptus, apelsin, nyklippt gräs, jordgubbar, hav, regn i skog. Ljus gör mig glad. Sol som strilar genom löv, skymningsljus på hösten, levande ljus, gult ljus. Aldrig skarpt, vitt. Barn gör mig glad. Det behöver ingen närmare förklaring.


Idag köpte jag mig en tröja som var alldeles fantastiskt blå, en sådan blå som i alla fall jag blir glad av. Den ska jag sova i. Så är jag glad även då! Hittade också fotkrämer (ja, flera, mina fötter kräver mycket kärlek och insmörjning - ni kan prova själv att ha psoriasis under fötterna), de doftar lavendel, citron och salvia. På det viset kan jag bli glad av mina fötter. En gardinstång till vardagsrummet så att jag kan vara lite mer privat, en där jag ska hänga skira tyllgardiner med sepiatoner så att ljuset som strålar in blir vackert. Och gör mig glad.


Nu ska jag lulla runt i huset en stund och vara glad. Bannemej!

Kommentarer

  1. Såå glad när du blir glad. Om det så bara är en blå tröja just nu.Lite glad blev jag över att det inte var så stora förändringar på ultraljudet sen Maj. Mer info per telefon. Blir väldigt glad när jag läser dina blogginlägg!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att fler människor kunde vara så positiva som du. Du har även förmågan att smitta av dig av din positivitet och få människor i din omgivning på bättre humör.
    Människor väljer att fokusera på det negativa istället för att se det som är bra och fokusera på sådant man tycker om.
    Jag anser att man själv väljer hur man ska reagera på händelser i livet.
    Vi planerar vår nästa resa för fullt och hoppas att den kan bli snart, så att vi kan komma till dig och "tanka" positivitet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. JAg är inte alltid så jävla glad... haha. Ni vet ju hur jag är på morgonen! MEn sant är att jag tror precis som du Mikaela att vi själva bestämmer hur vi sk areagera på saker som händer oss i livet, och det finns alltid något att hämta kraft och glädje från. Till och med i de svartaste av stunder. Men det är svårt ibland! OCH DÅ TROR JAG ATT MAN SKA TILLÅTA SIG SJÄLV ATT VARA LESSEN, ARG, DEPRIMERAD. DET HÖR OCKSÅ TILL LIVET. Kul att ni vill komma igen, det skulle jag uppskatta mycket. Men när?????

    SvaraRadera
  4. Så fort det bara är möjligt så kommer vi. Jag lovar!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det verkar som om du ochså har en positiv syn på livet, Mikaela. En fin dialog emellan dig och Ulrika. Livet är ju inte bara trams och fjanterier, så visst ska man få känna sig ledsen emellanåt. Dock försöka att inte fastna där. Det är lättare sagt än gjort för många .Men så är det ju hela tiden. Upp och ner,och upp igen förhoppningsvis.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad