Storm!


Det finns bra ideer och mindre bra ideer. En mindre bra ide är att ge sig av från ett varmt restaurangkök för att... plocka blommor! Eller rättare sagt, klippa av en massa järnek i min trädgård, mitt under en snöstorm. Jag ville ju bara göra fint för ett födelsedagsparty vi skulle ha i baren, frun ville fira sin mans 40-årsdag. De har en sexårig son med hjärntumör och har de senaste tre åren mer eller mindre bott på sjukhuset. Nu ville hon ha en, en enda afton med god mat och vänner och lite drinkar. Så jag ville göra fint... Satan, vad ont i fingrarna jag fick. Det är femton minusgrader ute och inte för att det i sig är ett problem, men vindar på upp till femtio sekundmeter gör att det blir - MYCKET KALLARE.


Sen skulle man ju hem också. I stormen. Ni som varit här vet att jag inte borde klaga, jag bor kanske 200 meter från baren. Men om man ska gå runt huset så är det nog en 400 meter. Inte heller det mycket att gnälla om. Dock, när jag kom gående på bakgatan så piskade ... inte snö, mer som små vassa isbitar i ansiktet och från taken kom en horribel massa av snö och kallt, det såg ut som en orkan och det var nästan att jag vände. Min hjärna pratade engelska. Really? REALLY???? I have to WALK through that? Sedan insåg samma hjärna att jo, om jag ville hem till ett (någorlunda) varmt hus så måste jag gå igenom den där tromben av vind och snö. Så då gjorde jag det.


Fan, ibland önskar jag att jag bodde i ett tropiskt klimat där det aldrig blev såhär kallt. Min lilla Jeep ser nu nästan ut som den på bilden. Då kan ni tänka er resten.

Kommentarer

  1. Nu e Amerikanaska flaggan upphängd på kontoret. den hänger i ett allmänt utrymme men skall snart hängas in i ett kontor som får symbolisera ditt kontor och att du faktiskt borde sitta där och jobba. ett vilkor är dock att det kommer lite donuts med UPS en gång i månaden. kalla det din del av hyran om du vill. Hittade förreseten en plansch som är signerad undrar om inte den är en del av bytet med mattan. den hänger också snart på väggen i mitt kontor.

    SvaraRadera
  2. Flytta till florida och spatsera omkring med alla andra blåhåriga damer. för du har väl färgat håret blått nu när du närmar dig pension

    SvaraRadera
  3. Nä, vill inte byta bort vindern för aldrig det...hellre fryser jag fingrarna av mig ;-)
    Igår landade vi på Dulles i den enorma blåsten...fy faaan vilken vidrigt skumpig och turbolent landning...hann bli skraj.
    Men ner kom vi ju på ett säkert sätt (tack för det).
    Och sen då vi kom ut kände vi ju hur iskallt det är här.
    NICE, tycker jag!
    och nu vill jag ha ännu mer kyla och snö. I Sthlm hade vi femton julkortsvackra, ljuvliga vinterdagar.
    GOD fortsättning!

    SvaraRadera
  4. ryktet säger att du kommer i början på sommaren. glöm inte dunkin d

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad