Busy bee

Åkte på vanlig simpel magsjuka efter den svettiga söndagskvällen, och jag som trodde att det var värmen som fick mig att må illa.... hahaha! Tjugofyra timmar senare kunde jag ta mig ut i solen igen, och igår fick jag nästan lappsjuka av att vara hemma. Dagens arbetspass blidde dock upptaget och aktivt nog. Tror att hela stan var inne och åt hos just oss. Vilket ju är bra på alla sätt och vis utom det faktum att jag har mycket svårt att varva ner när jag kommer hem kvart över två på natten. Hjälper knappast att jag måste duscha då, jag menar man blir ju inte direkt sömnig av att duscha (och nej, man kan INTE vänta till morgonen med duschen, inte efter tio timmar i ett varmt restaurangkök. Det händer nog bara om jag är så full att jag inte kan stå på benen). Nu är klockan halv tre på natten och min hjärna går fortfarande på högvarv. Borde börja spela in riktigt tråkiga och dåliga filmer som man bara VILL somna till.

Just nu skulle jag vilja sitta antingen i mammas trädgård, på Fridas veranda, i Ankis soffa, vid köksbordet hos Mikaela, i Nicks jaktstuga eller Freddys kolonistuga, eller bäst av allt - ligga i Sylvias soffa. Den somnar jag direkt i. Mjukaste soffan i världen. Kommer ingen och hälsar på snart???????

Kommentarer

  1. VILL!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. JAG VILL OCKSÅ!!! Tyvärr räcker inte pengarna till det i år. Snyft!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad