Hårdträning!

Kvällens arbetspass var som ett niotimmarspass på gymmet. Hej och hå vad vi sprang. Nu värker det liksom överallt men dagen är slut och jag kan återigen sitta här på verandan. Månen syns tyvärr inte eftersom klockan är tjugo över två på natten. Riktigt kyligt, bara tjugo grader i natt så jag har tagit på mig fluffiga sockar efter duschen. Hihi... nu är man bortskämd, hur ska det bli i vinter när det är tjugo minus. Antar att jag får sitta inomhus då.

Jag borde ha lärt mig vid det här laget att inte ta med mat till jobbet på fredagkvällar. Optimist som jag är, tog jag med torsk och potatis i någon fåfäng förhoppning om att hinna värma upp en portion någon gång under kvällen. Tji fick jag. Torsken åkte med hem men det är för sent att äta middag, till och med för en människa som jag som har världens konstigaste matvanor. Det fick bli färska hallon istället. Kanske ska slänga i mig ett sömnpiller som efterrätt eftersom jag ska vara tillbaka på jobbet klockan halv elva. Det ger mig exakt åtta timmar där jag helst ska hinna kolla på tv, bli trött och sova. Samt vakna, klä på mig, borsta tänderna, ta medicin och... ja sen hinner jag sällan mer. Önskar så att jag var morgonpigg, att jag hann sitta med en kopp kaffe i solen, läsa morgontidningen, se folk gå ut med hunden. Face facts - jag är 46, jag tror knappast att min personlighet kommer tat ändras så till den milda grad. Men man ska aldrig säga aldrig. Nu ska jag glo på dumburken en stund.

Kommentarer

  1. Sommartid har jag ochså svårt att bryta upp för att knyta mig. Har dessutom fått en vana att jag ska lösa korsord en lång stund innan det blir dags. Övningskört , dvs. han körde ensam för det mesta, och det är bra. Antar att du jobbat dag idag, så försök att äta middag innan det blir nästa dag. Haha. Det regnar just nu, så det får bli nån film med TomCr. Antagligen sett den förut. Nästan allt på tv under sommaren är repriser! Hör av mig direkt via mail när jag talat med doktorn. Take care! Love!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad