Nattsudderi


Jaha. Så sitter jag här igen. pigg som en jävla pelikan efter att ha städat huset, tvättat, jobbat i tio timmar som en manisk galning, vattnat trädgården och pratat med hundrastande granne om bilar och skvaller och om sju timmar ska jag vara tillbaka på jobbet. Nattvila, haha! På dessa sju timmar ska jag hinna duscha, slappna av framför TV:n, försöka få i mig lite laxsoppa (så att jag fått i mig liiiiite föda detta dygnet), sen läsa lite, sova, helst vakna i tid för att borsta tänderna och ta medicin, sen jobba IGEN. Lycka till säger jag bara. Till mig själv. Sedan fastnar jag framför datorn och läser om Paris Hilton som åker dit för narkotikabrott i Syd-Afrika, nöjesläser recept på Pioneer Woman (länk till höger, ni bara måste kolla damens blogg, hennes receptsamling är vanebildande.), dricker Squirt och försöker återställa vätskebalansen, njuter av att det är städat och rent i huset....


Tror förreset att jag måste skaffa mig en hobby. En riktig, en som inte sker framför en skärm (dator, tv, iPhone, välj själv). Göra saker i lera, måla, yoga - va fan som helst. Får hitta på något kulturellt. Men inte just nu, vi tar det SEN! Nu har mina sju timmar sjunkit till sex och en halv.

Kommentarer

  1. Jag tror att yoga skulle vara bra för dig, så att du lär dig att slappna av på relativt kort tid.
    ha ha

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad