Regn, pretty please!


Imorgon finns det en chans att vi får lite regn. Jag hoppas innerligt att det blir MYCKET regn. Just nu dör till och med gräset. Löjlig hetta, gassande sol och när jag höll mig uppe ett helt skift bara genom att tänka på en timme minst i poolen mitt i natten.... så visar det sig att något var fel i poolen. Vattnet lite grumligt och pumpen verkade inte fungera. AAAAAHHHHH! Jag som bara ville simma. Tänker dock inte plaska runt i massa kemikalier, får texta morbror imorgon bitti.


Ville inte ens gå ut under dagen,. stannade inne och strök kläder med alla AC-apparater på full blås. Imorgon ska jag dock till sjukgymnasten så då måste jag ut. Med min tur kommer det säkert att störtregna. Och åska. Ni ska bara veta vilka sanslösa åskväder vi kan få här (till och med jag blir rädd - och jag älskar åska), i synnerhet efter heta dagar som vi haft de senaste två veckorna. Inte en droppe regn, bara sol, sol, sol. Jag vet att det låter som en dröm för många, men tro mig, INGEN står ut med den fuktiga värmen en längre stund. Tänkte nyss på hur priviligierade vi ändå är som kan slösa med vatten, det slog mig när jag stod i duschen. Vilken mardröm det vore att inte kunna tvätta sig hur mycket som helst. Vi glömmer ofta hur bra vi har det. En dusch är en lyx. Inget annat.


Min bil är fortfarande hos verkstaden, dom ska besiktiga och jag väntar spänt på beskedet. Vet redan att jag behöver ny kylare, det är minst tvåhundra dollar. Börjar trättna på att inte ha någon bil. Moster är snäll och lånar ut sin sportiga SAAB, nu är jag bortskämd och vill bara köra just den. Men man vill ju inte låna bil heller mer än nödvändigt. Å andra sidan sparar jag nog åengar för det blir inte impulsshoppande direkt. Tog mig till frisören igår och fick klippt av lite hår. En sväng på Gabriel Brothers resulterade i en söt mörkgrå topp från Anthropology för bara sex dollar, ett par pyjamasbyxor (!) och lite annat trams. Jag glömde såklart att handla nagellack vilket var huvudsyftet med min lilla shoppingrunda. Av någon outgrundlig anöledning har jag inte ett enda användbart nagellack. Tror jag har gett bort alla till ungarna. Jaja. Jag överlever ändå.

Kommentarer

  1. Det är som du säger, vatten är en lyx. Det finns massa människor som inte kan duscha eller vattna trädgården eller ännu värre. De har inte ens vatten att dricka.
    Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad