Heat warning!

Nästan trettio grader mitt i natten. Ville simma efter jobbet men himlen är full av blixtar, det är jag lite för räddhågsen för att våga. Fick bli en nästan iskall dusch istället. Så nu sitter jag här och dropptorkar i en svalkande Air condition-storm. Imrogon har vi HEAT WARNING! Första gången sedan jag flyttade hit. DEt ska bli en bra bit över fyrtio grader viket betyder bra mycket mer om man lägger till lufttryck och luftfuktighet. Dom varnar för fullt, helst ska man inte gå ut alls mellan 10 och 3 på dagen. Sicken tur att jag jobbar inomhus! FAktum är att det är helt ok för oss i köket. VArmt, oh ja, men det är värre för servitriserna som måste springa för fullt ute i solen. Samtidigt ska de se fräscha och glada ut. Vi kan svära och vara svettiga utan att förlora pengar, men om man ska ha dricks måste man hora lite. Eller mycket.

Det var underbart att koma igång och jobba, har varit hemma mycket de senaste två veckorna, magsjuk flera gånger på raken. Nu verkar de luta åt att det är mina gallstenar men snart nog reder de väl ut de, bara jag slipper bli sjuk nu på ett tag! Inte nog med att jag förlorar alldeles för mycket pengar, jag får lappsjuka också, känner mig som en fånge. Det är ok en dag eller två att slappa på verandan, men sen blir jag rastlös!

Imorgon efter jobbet (idag då, för alla nordbor) ska jag hämta min bil från verkstaden! Den är reparerad. skattad, försäkrad och besiktigad. Betalt och klart. Det kostade mig 350 dollar att laga den. Då fick jag ny kylare, bromsskivor och bromsklossar samt nya stötdämpare. Det är ungefär 2.500 kronor och då ingår besiktningsavgiften och allt arbete på bilen. Kan inte någon klura ut vad det hade kostat i Sverige? På en Jeep Grand Cherokee Laredo från 1994. Jag är glad som en lärka, hur skojig (MYCKET SKOJIG - OCH SNABB) min mosters bil än är att köra, känns det underbart att ha sin egen bil tillbaka. Min lilla söta gröna slagtåliga Jeep utan värme på vintern och utan luftkonditionering på sommaren, men ack så alldeles min den är.

Kommentarer

  1. Det är så klart sin egen bil man vill ha. Aldrig kul att låna andras. Snällt av Lillan ändå, tycker jag.Daniel och Moris(från Bosnien ursprungligen) tjatade hela tiden att jag skulle ta kort på dom och lägga in på fb. Haha. Det var skoj att ha med dom i husvagnen, men det blir onekligen lite rörigt! Jag råkade fråga Daniel om han ville följa med, men vi trodde ju inte att han verkligen skulle göra det. Men han var stolt som en tupp över att kunna berätta för Moris allt han upplevt under tidigare besök i STD. han ville stannat längre, men det skulle bli regnigt hela dan idag , så därför tyckte vi att det räckte. Glömde säga att Dick fått sitt körkorttillstånd och ska nu börja på bilskolan. mer info senare. Var rädd om dig så hörs vi kanske senare i veckan. Puss!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. tror inte att 350 dollars räcker ens till reservdelarna. besiktning kostar 300 spänn

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad