Cigarett


Nattcigg efter firande av naionaldagen, Independence Day, Fourth of July - och kusinens 40-årsdag. Hos hans frus syster. Som sig bör på fjärde juli var det grillning, sitta ute, ha öl i behändiga coolers fyllda med is, goda tårtor, fruktsallad, mingla runt och prata. Barnen hade en hoppborg och jag vart lite avundsjuk, tyckte nog att det borde finnas hoppborgar för vuxna. Kusinen fick ett pingisbord av sin hustru, det spelades det på. Vi kastade små tygpåsar fyllda med majs - det spelet kallas Cornhole och är grymt vanebildande. Om det inte redan finns i Sverige borde någon ta patent eller åtminstone sno åt sig återförsäljarrättigheterna. Man kan bygga dem själv. Perfekt med en öl i ena näven, passa både män och kvinnor, stora som små.


Slut på ciggen, slut på mig. Ska vattna i trädgården innan jag sover. Det är varmt om dagarna. Lite för varmt för min smak. Dock att föredra framför fuktiga vinterdagar. Det gäller att komma ihåg det. Kommer att plåga er alla med fina bilder från en ny favoritkonstnär. Mia Mäkilä heter hon och ni kan googla er fram. Jag vet att min smak är något morbid, men jag gillar dom!

t

Kommentarer

  1. Slut på cigg här i Ohio också så Happy fourth to you to.....

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni hade det trevligt! Ska ringa till Kungälv i morgon. Hörs snart. Kram.

    SvaraRadera
  3. Här i Sverige håller hoppborgarna för vuxna också, så det borde dom göra i USA också. haha

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad