Nagellack

Just nu har jag fått dille på nagellack. Kanske beror det på att jag vill shoppa men inte riktigt har råd att shoppa stort och dyrt (läs helst inte alls) eller så beror det på att jag HATAR att ha fula händer hela tiden på grund av att dom konstant är i vatten, på morötter, i olja, i diskmedel... Naglarna bryts, det äör sprickor lite här och var och kort sagt - det ser inte så gulligt ut. Då hjälper det med glatt nagellack. Särkilt nu när det finns massa glitter!

Håller på att baka tårta. Tvåvåningstårta. EN tysk chokladkaka i botten och den andra våningen blir en jordgubbskaka (som sockerkaka med jordgubbssmak). På denna skapelse ska jag smeta ut Chocolate Butter Cream och Strawberry Frosting och sist men absolut inte minst ska jag sprida ut gnistrande rosa sockerglitter. Kanske lite skivade jordgubbar. Sa jag att chokladkakan är uppiffad med små bitar av Dajm? Och nej, jag ska inte äta den själv. Lilla Kelly Dumm som bartendrar i baren och som har jobbat där i snart fem år, jobbar sin sista dag imorgon. Tänkte överraska lite. Egen vinst blir ju att jag gillar att pyssla med sådant och jag känner mig sååååå produktiv och duktig.

Sitter på verandan igen, lite kyligt, haha. Bara 24 grader såhär en timme före midnatt. Månen lyser stark och klar och jag ska vara ledig i två dagar! Jippie! Nästan. Går ner på kvällarna nu, ska strax ner, för att se om vi kan uppfostra pojkarna att göra allt sitt jobb vid stängning. Ibland tror jag att folk är idioter. På fullt allvar. Men skam den som ger sig!

Kommentarer

  1. Haha,Nagellack!!!! Du lämnade ett antal sådana här sist!!!!!!!!!! har en sommarfavorit bland dom. Och det man stryker över efteråt är helt suveränt! Hoppas att du får två trevliga lediga dagar. Skulle vilja se den tårtan. Och smaka! Hälsa till lilla Dumm från Sverige. Kramar o Pussar!

    SvaraRadera
  2. Du lägger väl ut en bild på tårtan! Systerdottern gjorde fransk manikyr på mig sista daqgen i Stockholm. Hon pysslar säkert om dina naglar också vid tillfälle!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad