Blött

Det går inte att förstå sig på vädret här. Nu är det mitt i natten, halv fyra, det har regnat i ett och ett halvt dygn. Oavbrutet. Floder svämmar över, det regnar in i min matsal. Men det är femton grader varmt ute! Säga vad man vill om regn, men det är satans mysigt att plaska kring i gummistövlar (mina är illgröna och prydda med något som ser ut som svenska prästkragar) och det finns få saker som är mysigare än att öppna fönstret på vid gavel och somna in till ljudet av regn som smattrar.

Två lediga dagar framför mig. Tandläkaren imorgon. Tycker jag inte om. Alls. Men måste man så måste man och nu måste jag. Är så rädd för tandläkaren så att det är löjligt. Har provat terapi, hypnos... inte lustgas dock och det har jag hört att dom är pigga på att använda här i Amerika. Hoppa skan man ju alltid. Mest hoppas jag på ett mirakel, som att tandläkaren inte ska vara en psykopat som drar ut alla mina tänder utan att han lyckas fixa allt som är galet på en halvtimme medans jag garvar av lustgas. Sanningen är att han nog inte har tid att göra mer än att titta.

Torsdag är det läkardags igen (som sagt, min hobby är besök på hälsoinrättningar av olika slag). Någon av dessa dagar hoppas jag att Ashley, en ganska ny servitris i baren, ska ha tid att klippa mig, färga mitt hår och göra low lights. Just det, inte high lights. Low lights. Det har vi bestämt. Hon är utbildad frisör och jag hoppas att det blir hyfsat. Kan inte gärna bli värre! Kort ska det bli. Ganska så kort. Har hittat en bild på en frisyr som jag tror kan funka. Den fungerar på Jessica Alba i alla fall.

Resten av min lediga tid ska jag fördriva med att INTE sova hela tiden utan faktiskt på ordning på allt som måste ordnas innan jag reser. Betala räkningar, fundera ut hur jag ska betala medans jag är borta, avbeställa kabeltv, sophämtning, se om det går att ställa av bilen under tiden... Sortera, sortera, sortera. Lägga fram saker som ska packas. Skriva listor. Följa listor. Inte titta så mycket på TV. Och om jag tittar, sortera under tiden.

Om det dessutom slutar regna i ett par timmar så kanske jag fick krattat lite löv, lyft in utemöbler, eldstäder, grill och annat småkrafs från trädgården. Köpt en presenning och täckt de möbler som får stå kvar över vintern. Det känns alltid som en evighet att ha två dagar ledigt i sträck. I alla fall innan... Tyvärr brukar tiden försvinna rasande fort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad