Mod och glans och guld

Jag vart så himla modig idag. Gick till tandläkaren! Avbokade inte, smet inte ut, rusade inte iväg... Gick dit, anmälde mig, betalade och gick in. Han var snygg, tandläkaren. Det hjälpte. Ganska ung och riktigt "hot" som vi säger här i Staterna. Då vill man ju inte gärna bete sig som en total galning. Så jag lipade inte ens, jag ormade mig och viftade med armarna och gnydde som en hund, men jämförelsevis tycker jag nog att jag skötte mig över förväntan. Han sa att jag var duktig. Fick inget bokmärke dock. Drog ut en hemskt trasig tand och nu får jag bara äta mosad mat i 24 timmar. Hemskt synd då att jag slängde massor av gott potatismos igår som jag var övertygad om inte skulle gå åt. Fick göra nytt idag. Ny kur av antibiotika, det måste jag alltid ha när jag gör något våldsamt med tänderna. Det förhindrar att eventuella bakterier letar sig ned till hjärtat och tar död på en.
Eftersom jag inget bokmärke fick av den snygge tandläkaren åkte jag upp till ULTA som är en stooor affär med bara smink, parfymer, schampon och sådant. Om inte snyggingen ville belöna mig så fick jag väl göra det själv. Behövde faktiskt två saker, behövde på riktigt alltså - en ny mascara (jag använder mascara ungefär tio gånger om året och de har en tendens att torka ut) samt en foundation från Bare Minerals. Köpte ett så kallat Starter Kit för säkert fyra år sedan och nu är faktiskt både den man kallar foundation slut och dessutom den man ska pudra på allra sist, så kallad Mineral Veil. Den senare är det bara att ta en burk, finns bara en nyans, så det gjorde jag. För pudret som kallas foundation ville jag ha hjälp av den söta tjejen som jobbar med just Bare Minerals, man vill ju ha rätt nyans. GIVETVIS visade hon den senaste produkten, ett puder med riktigt guld i, och pärlkrosss, så att man glittrar lite diskret. Blev såklart kär i den produkten och betalade glatt och gick ut och åkte hem. Utan att tänka efter alls. Guldpudret var nämligen en Mineral Veil den också. Så nu står jag här, en hel del dollar fattigare, med två Mineral Veils som kommer att räcka i minst fem år och INGEN foundation. Så kan det gå när impulskontrollen brister och sminket glittrar. Som lök på laxen upptäckte jag inte mitt misstag förrän bägge burkarna var öppnade och ingen återvändo fanns.



För den som inte gillar tungt smink, för den som inte sminkar sig så ofta, för den som har känslig hy... Bare Minerals produkter är värt pengarna. Sitter i länge, länge, döljer alla små röda fläckar och konstigheter, lätt att använda. Dyrt? Ja, det tycker jag. Men i Sverige är det väldigt dyrt. Och man blir väldigt fin.

När vi nu ändå är inne på skönhetsprodukter (för det skriver jag ju ALLTID om, haha) så vill jag tipsa om en ovanligt behaglig produkt för läpparna. Om man inte gillar vanligt läppstift för det täcker så himla bra att man ser ut som en östeuropeisk hora på avgiftning (jo, jag vet att det där var lite kategoriserande, men pm ni varit i Östeuropa när det var som allra värst och träffat dessa horor så hade ni vetat vad jag talade om) eller om man inte vill glittra av Lip Gloss och riskera att se ut som en hormonstinn fjortis - då har Maybelline en ny sak. Lipstain. Sex dollar, give or take. Lagom mycket färg, man kan lägga på mer eller mindre, blir bra, sitter bra och det går att vara lite diskret. Notera dock att färgerna på stiftet inte alls stämmer med hur det blir i verkligheten! Lite som en överraskning långt innan jul...

Hämtade såklart antibiotikan och en näve smärtstillande också som snyggingen skrev ut till mig men än så länge har jag inte behövt ta några extra piller. Nu ska jag ner och koka saltvatten för det ska man visst skölja med. Inte får jag borsta tänderna idag heller. Det gillar jag inte. Har uppriktigt svårt att sova om jag inte gjort det. Skit samma, jag vart modig och jag har MASSA saker som glittrar och snart hoppar jag på flyget. Har sorterat nästan alla mina medikamenter idag, stoppat i små söta zip-lock bags, skrivit på vad som finns i, tagit fram allt som kan tänkas behövas för hälsan. Fick rota igenom några lådor. Och insett att ingen nu levande människa har mer lotions än vad jag har. För händer, fötter, kroppar och ansikten. Samt några kroppsdelar jag aldrig hört talas om.

Kommentarer

  1. Jag tycker du var jättemodig hos tandläkaren. Jag brukar öva mig när jag går med barnen till tandläkaren och behöver sitta i stolen själv. Dom är mycket modigare än mig.
    P.S En flicka kan väl aldrig ha för mycket skönhetsprodukter.

    SvaraRadera
  2. Annars kan jag tipsa om Lancomes mineralsmink. Jag tyckte att Bare minerals la sig för mkt i rynkor etc. Använde BM i många år, men har nu helt gått över till Lancome som jag tycker har bättre mineralsmink överlag.
    Men funkar det på din hud är det ju toppen.
    Det är ju en sann bästsäljare!!
    Jag brukar köpa hem det till en svägerska varje år. Det är verkligen så mkt billigare här.

    SvaraRadera
  3. Ulrika !Du bör snart få en lotion uppkallad efter dig. Lite guldglitter i ansiktet skulle inte skada såhär i glåmighetens tid. Bra att du fick fixat tanden. Trasiga tänder kan vara farligt. Jag tog dig på orden idag så Rolf körde mig fram och tillbaka till affären. Jag iddes inte öppna garaget.

    SvaraRadera
  4. Anonym är jag väl knappast. Haha

    SvaraRadera
  5. Clinique foundation och under det nya gula pudret som tar bort rodnader. Oslagbart! Sen kan man ta glitter ovanpå!!
    Bra gjort att du inte rymde från tandläkaren! Du måste haft rejält ont!

    SvaraRadera
  6. Tandläkaren? DET kallar jag modigt *ryyys*

    Jag ska nog kolla det där lipstain. Jag gillar inte glossen coh känner mig så himla målad i läppstift att jag bara köper beiga färger haha. Tack för tipset :-)

    SvaraRadera
  7. Bra och kul skrivet. Och bra att du kommer hit snart. Kraaam!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad