Glad!

Om alla lediga dagar vore såhär så skulle jag i alla fall inte ha tråkigt. Vinlunchen var fantastisk, precis som jag trodde den skulle vara. Smuttade bara på vinerna såklart men njöt av maten.Mammogram och åka till hårproduktaffären och rusa fram och tillbaka i kylan, till sist var Ashley här, en av servitriserna på jobbet. Hon är nyutbildad hårfrisörska och tog med sin syster som jobbar i samma bransch. Fyra timmar tog det, MASSOR med slingor. Några blekta, andra askfärgade, några snygg brun nyans. Gjorde inte ens hela håret, en hel del lämnades kvar. Sedan klippte hon och jag fick inte ens titta förrän det var klart. Jag kände ju att det blev riktigt kort och det var riktigt spännande att inte ha en aning om resultatet - förrän det var helt klart. Såååå fint. Bästa klippjobbet jag sett. Håret går bara en bit nedanför öronen, typ, färgen är jättefin, ser inte hysteriskt ut på något vis, man ser at det är lite slingor men inte randigt eller konstigt. Är för gammal för sånt trams. Om jag lyckas få en bra bild så lägger jag ut den. Mailar till er andra, haha!

Efter tio kom killen upp som ska bo här medans jag är borta. Lite visa runt, instruktioner. Ner till baren och lämna bandage och sårgrejer till en av kockarna som skurit av sig halva pekfingertoppen, upp till kusinen igen, hjälpte honom stänga restaurangen, körde till bensinstation så han fick köpa macka och sedan hem med honom. Det var en del hår att dammsuga upp här mitt i natten ska jag säga. Planen var att städa mera och börja packa lite. Glöm det. Nu ska jag bara titta på TV och känna mig fin i håret.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad