Glamoröst

Idag är mitt liv extra glamoröst. Om fyrtio minuter ska jag sätta mig ned för en fyrarätterslunch på kusinens restaurang. Varje rätt paras med utsökta viner (som jag bara ska smutta på eftersom jag inte kan dricka utan att bli sjuk, funkar inte med mina mediciner). Jag har precis kravlat mig ur sängen efter ett elvatimmarspass på jobbet och en tuff natt med seriemördaren Dexter på TV. Måste hitta något snyggt att ta på mig, sminka lite, locka hår. Hitta remiss till mammografi för lagom tills efterrätten måste jag rusa och klämma ihop brösten i en apparat. Direkt efter det lill anöjet är överstökat ska jag möta upp Ashley, en av servitriserna på jobbet, och vi ska handla hårprodukter, åka hem till mig och hon ska klippa mitt hår, samt färga slingor. Highlights, lowlights. Så jag borde borsta tänderna nu. Till att börja med. Attans vad stressigt när livet är glamour all the way...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad