Jag vet inte ens hur den här bilden kom till. Jag vet bara att den plötsligt fanns i min iPhones fotoalbum. På något vis har den tagit en bild av sig själv. Ganska coolt, om jag får skryta lite över hur min telefon beter sig. Nu sitter jag vid mammas köksbord, dricker julmust. Mamma dricker inget alls, hon löser korsord. Snart ska vi titta på Uppdrag Granskning. Yeah, baby! Sverige. Imorgon blir det besök av broder och väninna, sedan drar vi till IKEA och inhandlar förhoppningsvis både galgar och täcke och annat smått och gott. Skönt att vara hemma, skönt att slippa jobba. Gott med svensk mat och svenskt godis, mindre gott att vandra på is. Tur att jag köpte broddar, så mycket kan jag väl erkänna även om det väl får anses kvala in i vuxenpoängsskalan så det står härliga till. Vad ska ni äta på julafton? Blir det skinka eller vegetariskt? Här ska det kokas syltefläsk och formas marsipangodisar, helst till´sammans med Odense nougat... Ojojoj.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad