Frys

Jag är så trött på att frysa. En sköterska på kliniken sa till mig att det nog beror på att jag alldeles för lite röda blodkroppar. Då vill jag ha fler. Om jag kunde köpa dem på Ebay så skulle jag. Omedelbart. Här har jag gått i alla år och undrat över varför mamma, moster och andra människor fryer hela tiden. Tyckt att de gnällt onödigt mycket. Det är väl bara att ta på sig lite mer kläder! Har jag tänkt. Nu vet jag att det inte är så enkelt, haha.

Det blåser och viner utomhus. Har jagat runt hela långa dagen mellan doktorer och kliniker och affärer och baren. In i varmam rum, ut i isande kyla, in igen, en bil som inte har värme... Vräker på gasvärmen här hemma men fryser ändå störe delen av tiden. Med raggsockar, koftor, pulsvärmare och massa kläder. Mysigt kan det vara dock, i afton tänker jag släpa ner stora duntäcket i fåtöljen och ha det bra.

En vecka kvar tills avfärd. Det mesta är avklarat, det mesta är inhandlat. Nu ska det packas och organiseras en sista vända. E-biljetten är utskriven, passet ligger framme. Jobbar lååångt pass i morgon, på torsdag blir det vin-lunch på kusinens restaurang. Fyra rätter gourmetmat med matchande vin. Jag ska bara äta. Missar nog efterrätten för gissa vad? Jag har ännu ett besök på sjukhuset kvar, en liten mammografi. Den och en massa fastande blodprover så ska jag väl vara klar för avfärd. FRedag jobb och lördag likaså. Vi har löjligt många gäster som ska utfodras lördag eftermiddag och jag vete fan om vi ens har tallrikar till alla dessa, men jag gillar ju utmaningar. På lördag lär jag få så jag tiger. Det kan jag nog ta med tanke på att  det blir sista arbetspasset på länge...

Söndag kan jag sova mig igenom, det enda jag behöver göra är att masa mig iväg på årets julfest för alla som jobbar i baren. Ska vara nykter och dokumentera alla som gör bort sig. Just nu önskar jag att jag varit förutseende nog att ha stannat och köpt mig en hamburgare på vägen hem. Hungrig. Torsk i frysen, undrar om jag orkar göra äggsås och koka lite potatis. Kanske, kanske skulle det göra mig varm igen, i alla fall en liten stund.

Kommentarer

  1. Du kan kanske få lite röda blodkroppar av mig, mina värden har varit helt ok på sistone. Vad vill du ha för sort?
    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. O negative. Bara för att vara speciell. Men behåll du dina, jag misstänker att du behöver dem. Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är tortyr att frysa! Min man sa alltid att eftersom jag pyltar på mig så fort jag lite huttrar, får jag inget brunt fett, vilket håller värmen (vet inte om ja vill veta färgen på mitt fett, egentligen). Men...sedan jag börjat vinterbada fryser jag sällan! Rekomenderas varmt - eller egentligen kallt ;-)
    Hoppas du hade en fin glamourdag

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad