Aurora och Magnolia


Jobba, jobba, jobba. Efter fem dagar i sträck börjar det kännas. Särskilt när man tränar folk för då måste man ju PRATA hela tiden, vara aktiv och engagerad och kolla att dom inte gör fel, förklara saker. Jobbigt. Men kul. Som Gudfadern på sin dotters bröllopsdag, tvungen att prata med alla och vara vänlig och hjälpsam, men vill egentligen inte. En dag till att jobba, årets jobbigaste fredag. Sedan är jag långledig, två hela dagar!Konstigt nog verkar folk festa grymt mycket här under påsk, vilket förvånar med tanke på hur religiösa dom är. Långfredag är ju inte ens en festdag i hedonistiska Sverige. Det renoveras i baren, ny fin cooler till alla öl i baren har installerats efter myckna vedermödor. Snart är både Justin och Robyn färdigtränade och jag kan återgå till att vara i min egen zon på jobbet.

Just nu pågår en stor händelse. Lille Yoda har fått en fru, en annan liten
albino gecko som vi har döpt till Aurora. Hon är mycket ljusare än Yoda. Under tiden jag skriver, håller dom på att bekanta sig med varandra. Yoda verkar ha fått värsta självförtroendet, han börjar helt plötsligt klättra i terrariet, uppför växterna, som om han vill rymma. Tyvärr är han inte smartare än att vi får hjälpa honom ner. Vända är svårt om man är en liten ödla på jakt efter sin hona och vill imponera. Nu har Aurora klättrat upp istället och Yoda har gömt sig i sitt hus.

I förrgår gick vi ut och åt middag, denna gång på Outbacks, en restaurang som ska föreställa australiensisk och som serverar världens godaste stekar. Det var gudomligt gott, mör tenderloin med 17 sorters peppar, smarrig blue cheese ovanpå, stekta svampar till och bakad potatis med massa smarrigt på. Sen vart det dags för veckoshopping på Walmart och där slank en film med, Narnia, som vi sen kollade på mitt i natten. Inte så magisk som jag hade hoppats på.

Utanför vårt köksfönster blommar det största magnoliaträd jag sett. Ljuvligt. Bilden bredvid är tagen direkt från platsen där jag står och diskar, vi har ett av dom där typiskt amerikanska köken där fönstret sitter ovanför diskbänken och till och med att diska blir annorlunda och genast lite trevligare. Nu ska jag hoppa i en dusch och tvätta bort all olja och sen blir det nog bara slappa resten av natten. Sova länge imorgon. Nähä, det ska jag inte. Ska ut med moster och leta attiraljer till köket i baren. Sommaren närmar sig med tussilagosteg, det är VARMT nu, nästan för varmt. Och vi har bara hunnit till halva april. Gissa om det är kul här i augusti! Luftfuktighet på nästan 100 procent och 45 grader varmt. Att sen veta att man ska stå i ett restaurangkök och svettas... Ska njuta av den här våren så länge jag kan. Snart midnatt och 54 grader varmt just nu. Fahrenheit.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad