Ljuvliga vår



Det har hunnit bli måndag igen och jag är ledig för tredje dagen i rad. Solen gassar och det är sommarvarmt, magnoliaträdet utanför mitt fönster är så överdådigt att man får ont i ögonen av att titta på det. Har haft en så lugn och avslappnad påskhelg att det känns som om den aldrig ska ta slut. Maken cyklade just ut i solen för att handla "pinkisar". Små söta musbarn som hungriga ödlor gärna slukar. Själva ska vi äta ägg ute i solen. Det är antagligen lika äckligt som musungar om man bara funderar tillräckligt länge på själva ägget. Vilket vi inte gör, vi bara saltar och tuggar.

Har som sagt inte gjort för mycket i helgen, var ute en sväng med moster i lördags, handlade påskgodis och massa jordgubbar. Igår på påskdagen åt vi en Bacon Cheddar-soppa och kollade på massa filmer, bland annat Crash. Se den. Olika människor i LA vars öden flätas ihop och det
mesta handlar om rasism ur olika vinklar. Bra film. Den fick 3 Oscar också. En för bästa film.

Idag ska vi fortsätta njuta av den fria tiden. Vill sitta vid datorn en massa, men vädret är så ljuvligt att vindarna lockar ut en. Förresten kommer nog Emma hit på svenska-lektion idag. Det var ett tag sen! Nu kom jag på vad som måste göras. Jag måste installera Office på den här datorn. Och skrivaren. Ojoj, så roligt man kan ha det. Nu måste jag bara hitta cd:n med Office på. Och serienumret. Det gäller att skaffa sig uppgifter här i livet. Konstigt egentligen att man skaffar sig en massa måsten just när man inga har. Luther som gör sig påmind kanhända. Det tar en evighet att ladda upp bilder idag. Antar att jag inte är den enda som bloggar på annandagen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad