Långfredag och långledigt


Äntligen fredag. Eller lördag, om man ska vara exakt och det ska man ju. Just nu får jag nackmassage av min snälla man. Sen ska jag duscha bort jobbsvett och kycklingblod och vara ledig i två hela dagar! Minns inte ens när det hände sist. Ska nog ta oss til kyrkan, kanske både lördag och söndag. Vila ska vi också göra och pyssla. Med lite av varje. Borde packa upp lite kartonger som står kvar i källaren. Å ena sidan kan man ju undra hur nödvändiga dom sakerna är, eftersom jag inte ens saknat dom under en och en halv månad. Å andra sidan är det lite som julafton med saker man glömt bort att man hade.

Ganska lugn kväll på jobbet, mycket folk men inte så himla mycket mat. Gjorde inte särskilt mycket eftersom jag fortfarande tränar djuren, det vill säga Justin och Robyn. Dom fick göra hela jobbet, jag sprang mest runt och översåg det hela, korrigerade och berömde om vartannat. Samt stekte massa bacon och käkade godis och Robyns gudomligt goda South Western Bacon Cheddar-soppa. Hon kommer helt klart att vara en tillgång för baren om hon blir kvar.

Nu ska jag lämna datorn en stund. Återkommer eventuellt senare. Natti natti.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad