Påskpresent


Fåglarna sjunger, det är pinsamt gott att vara ute i värmen, smiter in ibland och uträttar något litet. Som att diska eller koka ägg. Dom åt vi sedan i skuggan på verandan, drack röd vindruvsjuice till. Har installerat Office, nu kan jag leka med Publisher och fortsätta skriva i Word vilket känns betydligt mer hemtamt. Det gäller att hitta metoder för hemkänsla när man emigrerar. Egna askfat från gamla landet, svenk musik i hörlurarna, Ted Gärdestad och Cornelis, stark ost på mackan, kaviar från IKEA, såna saker. Patetiskt, eller hur. Det är inte så mycket jag saknar om jag ska vara riktigt ärlig. Bara människorna. Dom saknar jag mycket. Mamman och brodern och vännerna. Vännernas barn. Och filmjölk. Riktigt kall, frisk fil i ett stort glas som man dricker så fort att man måste slicka bort mustaschen efteråt. Det kan jag riktigt längta efter.

Maken ska snart ge sig ut på cykeln igen. Denna gång för att köpa påskpresent till mig. Undrar vad det blir! Antar att jag kan göra något konstruktivt under tiden. Lägga i en tvätt eller så.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad