Ledig lördag


Det är inte helt fel med lediga lördagar. Sov skamligt länge, djupt och gott. Malde lite kaffe, surfade en stund och läste om dokusåpor och nya Jesusdokument. Lagade middag, mexikansk kyckling med basmatiris, sen kom Lillan och Douglas och tittade på huset. Lillan körde mig, maken och Cade till bion där vi såg "Benchwarmers", en gulligt barnslig komedi om ett gäng nördar som spelar baseball. Sen hem igen och nu sitter vi här vid datorn igen. Försöker formatera gamla päronsaftsindränkta laptopen, men av någon outgrundlig anledning verkar det här med formattering vara ett krångligt kapitel. Hur som helst är det snart dag för sköna mjuka sängen. Jobbar lunch imorgon, det lär bli lugnt! Tror det är jag och Erica. Och om vi har tur (eller otur) kanske en och annan gäst. Nu har jag laddat ner allt från gamla datorn till nya, det har tagit halva dagen, den håller fortfarande på och kopierar foton från iPoden till hårddisken. Gissa om jag får många nygamla bilder att leka med. Laddar ner en try out version av Photoshop också. Men nu ska jag ta en gonattdusch. Just det, måste ju berätta att lille Yoda åt två STORA syrsor idag. Okey, ni kanske inte bryr er, men för oss är det en stor dag, som om han haft Bar Mitzvah eller så. Sov gott!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad