Sommarregn


Det strilar sakta utanför mitt fönster, regnet. Ljumma vindar letar sig genom myggnätet och in i mitt fuktiga hår, det är varmt ute och jag är genomsvettig efter att ha jobbat fredag kväll i ett hett barkök. Sommarvarmt ute och det är efter midnatt.

Vi var så upptagna att servitriserna höll på att få nervsammanbrott och mitt i allt tränade vi Travis och Justin. Snacka om att bekänna färg. Vilket dom gjorde, väl. Justin behlver lugna ner tempot en aning så han hinner tänka och inte gör fel, Travis behöver öka sitt tempo från sömngångare till kanin. Eller nåt. Men dom var duktiga. Helt klart. Douglas, kusin, är här i helgen för att jobba så medans han stod i baren och blandade drinkar och hällde öl, sprang hans son Cade runt och hjälpte servitriserna vilket var sådär lagom uppskattat, eftersom dom redan var förvirrade nog. Man får skylla sig själv om man kommer till jobbet bakfull, tycker jag, och Cade fick 32 dollari dricks på en timme.

Bra jobbat! Nu ska jag ta en mycket lång och ännu mer välbehövlig dusch, maken har redan somnat och jag ska umgås med mig själv en stund, bara sätta mig nyduschad på verandan med en iskall Coca Cola och njuta av det där strilandet på nära håll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad