Lång dags färd mot natt

Uppe ganska tidigt, körde ner till Amish-marknaden i Belleville, det var som vanligt kul men alldeles för varmt. Fruktansvärt varmt och gassande sol. Köpte plommon, eterneller, en askkopp till bilen, chilifrukter. Sen åkte vi till den stora Amish-loppmarknaden i Reedsville och vi stannade vid en helt värdelös skoaffär som vi ÄLSKADE för dom hade air condition så vi stannade en kvart bara för att kyla ner oss. Sen vidare till Penns Cave, grottor där man fåt åka båt igenom och titta på fantastiska formationer. Svalt och skönt. Sen in i bilen igen, ner till State College, gick på Wegmans som är en underbar mataffär där dom har mat från hela världen. Snart ska vi få en egen i Altoona, ser fram emot det. Hittade bullar som smakar som smörbullar med mandelmassa. Ojoj. Köpte alla dom hade (4) och frös in så att jag och moster kan ha små njutningsfulla stunder på verandan när hösten kommer. Sen hemåt, stannade vid baren och köpte mat till barnen och Mikaela, sen på hotellet och plockade upp pizza till Jonas, hem igen, sen drog jag och Jonas till Walmart, jag behövde persilja till baren och vi behöpvde lite grejer hem. Hem IGEN, sprang upp, bytte om, ner till jobbet, jobbade till ett på natten... Nu är det sent som fan, ska bara diska upp lite och sen sova. Familjen åker till Washington DC i morgon över dagen, själv ska jag jobab dagsskift. På fredag ska vi till skjutbanan! Nu orkar jag inte ge mer rapport... lev väl, alla.

Kommentarer

  1. Det verkar som om du får vara med om en del nu. Jonas är väl glad i att uppleva saker. och det är ju kul. Vi har precis kommit från badet. Jag kollar både Skype ich msn ikväll. annars försöker jag ringa. Det känns som om jag vill höra din röst. Kraaaamar

    SvaraRadera
  2. Nu är det sent och jag måste sova. Hör av mig i morgon. Godnatt och kraaaamar i massor.

    SvaraRadera
  3. Söndag morgon. Det stod att du loggat in, men det syns inte på min dator.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad