Stor och liten


Efter en lång kväll på jobbet där jag stängde med Steve, är det gott att komma hem. Steve började för ett par månader sedan, han är 28, en liten seg typ som var väldigt tyst i början. Shawn som jobbat med oss ett år nu, är en jätte, en enorm karl som skrämmer skiten ur alla som ser honom. Kolla bilden bara. det Han är rädd för Steve. Han tycker att Steve har alla egenskaper som krävs för att bli seriemördare. Shawn är snäll mot Steve. Shawn försöker inte riktigt bli bästa kompis med Steve. Steve själv jobbar på. Han bröt foten för ett tag sen, snubblade till när han bar ut sopor. Han jobbade klart sitt skift. Dagen efter promenerade han tjugo minuter till jobbet, moster fick släpa iväg honom till en doktor så han fick det omhändertaget.

Jag har ingen bild av Steve.

Steve är 28, har varit gift två gånger och har tre barn. Alla fruar och barn finns i en annan stad, han hälsar på ibland. Steve har inte så många kompisar här, han hyr en trevlig lägenhet och där brukar han sitta efter jobbet med en helflaska vodka och den billigaste öl som finns att få.

- If there is some good shit on the radio, I actually have fun with myself, säger Steve och plirar.


- I fuckin rule on air guitar.


Steve har varit i fängelse några gånger, i armvecket har han bränt in SS. Det måste ha gjort ont.


- You do what you gotta do in jail, säger Steve och slänger en rå kycklingbit på grillen.


- You gotta belong somewhere.


Steve kommer bra överens med Josh, vår senaste kock. En ung, ranglig flummare som faktisk är kockutbildad. Inte för att det märks. Josh är jude. Det skiter Steve i. Just nu sitter dom i baren och dricker Guinness.


I morgon bitti ska jag vara hos doktorn klockan nio. Ska magnetröntga min hand, det är bara ren rutin och behövs för dokumenationen av det experiment jag deltar i. Läs; där jag får 35 dollar varje gång dom sätter en nål i min ram i en timme och ger mig ett hemligt preparat. Min vinst är att jag får blodprover tagna med jämna mellanrum och att jag får träffa duktiga reumatologer. Så här ser det ut när jag får The Thing. Nu ska jag duscha av mig alla smetiga oljor. Sov gott!


Kommentarer

  1. Kul med Shawn och Steve ! Shawn kan aknske brumma som en björn ? Eller inte. Men Shawn är ju ganska snäll. Eller hur ? Idag ska det bli hyfsat varmt, så vi ska ta oss till havet. Det blir premiär för mig.. Det pågår seglingar på Marstrand så det är mycke trafik och poliskontroller Ha det så bra! Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. En sorglig nyhet står att läsa i GP. Dr.Andrzej Tarkowski har avlidit 56 år gammal. Du kan nog läsa resten själv. Kramar igen.

    SvaraRadera
  3. Nej, vad hemskt. Hur dog han? Var han inte äldre`? Det finns inga dödsannonser på nätet... JAg hittar inget alls. Så synd, en av de bästa doktorer jag mött. Och jag har mött många.

    SvaraRadera
  4. Han blevsjuk för en tid sedan , Det framgår inte av vad. Det var ingen dödsannons,uyan en minnesartikel. Han hade fått en hel del fina priser och fått pris som den bästa reumatologen i Skandinavien, Han älskadedessutom badminton ,som han spelade flera kvällar i veckan. Så sorgligt, då en som han kunnat hjälpa så många. Kramar.

    SvaraRadera
  5. E.T.A
    080723

    UFFE RULES

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad