Uppdatering


Det tål att upprepas, man mår som en gudinna efter att ha simmat hysteriskt i en timme. Inte ont någonstans, helt fri, mjukt och varmt och över blinkar stjärnorna och man glömmer sakta bort alla tankar på jobb och stress och saker som måste göras och så är det lugnt en stund och sen kommer tankarna på vad man VILL göra, vad man kunde göra och sen simmar man mer tills armarna inte orkar mer och då klättrar man upp, sveper badrock om sig, smyger in till det egna huset.
Det ska vara varmt och sol i tio dagar framåt, lite regn varje söndag bara. That is it, folks. Nice.
Bror, det har kommit ett litet paket från Ukraina, det står att det är filmer. Kan han ha glömt att skicka med dem när han skickade kameran? Vill du jag ska posta?
Nu avslutar vi denna dag med lite bilder från bakgården, uppdaterade.


Med blomma som jag köpte efter att ha släppt av mamma på flygplatsen

(jo, vi stannade, jag och moster, tyckte väl att vi behövde lite tröst i lessenheten).


Ankis kaffekopp som hon nästan drack ur idag.


Tiger Eye växer så det knakar.

Hibiskusen blommar varje dag.

Kommentarer

  1. har försökt att ringa R och U men det är lättare att hitta en nål i ne höstack än att hitta dem hemma. de e väl så det e när vädret e hyfsat och husbilen fulltankad. nu e det lördag morgon och det börjar dra ihop sig till avfärd väntar på att resebyrån skall öpnna, vi har fått samma info om hur det funkar med e-biljett så jag skall ringa och kolla en sista gång. alexander kan knappt sova på nätterna, han har resefeber, isabella sover lääänge om morgnarna och tycks inte vara specieltt påvrkad av att vi snart skall åka. det har gått 10 månader sen vi bokade biljetterna och nu är det lite drygt ett dygn kvar.. kommer att köpa en mobil när jag kommer fram du får nummret på något sät när jag vet. förmodligen som sms....

    vi hörs

    uffe goes west

    SvaraRadera
  2. håller på och skriva en telelista men saknar nummeret till ditt jobb. har för mig att du sa det vid nåt tilfälle men den lappen e säkert i de sälla jaktmarkerna nu.

    mrs U om du är hemma ikväll så slå en signal. jag kommer att göra det samma

    jonas

    SvaraRadera
  3. Först till Jonas. Menar du U;s mamma ,så är vi hemma lördag kväll. Till dottern. slog på datorn så fort jag kom hem. Underbara bilder. Så kul att se ! Moster ,kusinen och kusinens dotter hade kommenterat din blogg. Men dom hade inte fått nåt svar. Har du läst det ? Kusindotter hade bokat ny USA resa den 1 sept. Förmodligen besök hos er men först diverse platser. Vi hörs mer sedan.

    SvaraRadera
  4. Apropå den fantastiska ampeln vid källaringången, visste du att den ljusgröna hängande bladväxten kallas penningblomma ? Dey blir smä gula blommor på den Har du det ännu ? jag har samma växt, men min kryper på marken. Allt just nu. Kraaaaamar.

    SvaraRadera
  5. Filmer från Ukraina?!? Jösses. Då har det blivit väldigt fel med en eBaygrej. Nej, det har inget med den stora kameran att göra, men däremot har nog Paypal fått min shipping address om bakfoten. Det ska vara utgången film, cirka fem rullar väl? I så fall kan du hellre ge dem till den återuppväckta fotografen i Altoona … för dyrt att skicka hit dem!

    SvaraRadera
  6. P.S. Hälsa förresten att det är svårfångad, rysk utgången mellanformatsfilm (om säljaren skickat rätt film, vill säga!), så den lämpar sig väl för udda experiment … :-)

    SvaraRadera
  7. Vad fint det har blivit i din trädgård. Jag somnade om i morse och drömde att jag träffade dig och Anki på Götaplatsen. Det konstiga var att vi var lika gamla, sådär 20 år. Och du hade pagelångt mörkt hår. Jag har aldrig sett dig i kort hår så det var konstigt. Hursomhelst handlade nog drömmen mest om att jag saknar dig. Hoppas vi ses snart. Jag ska försöka skärpa till mig och skaffa ett jobb så jag har råd att komma och hälsa på dig. All kärlek.

    SvaraRadera
  8. Allt du behöver är en biljett. Här behöver du inga pengar alls. Och du kan stanna så länge du vill. Jag saknar dig så himla mycket! Och förresten ska du inte ha panik över att skaffa jobb... Du är bara ung en enda gång. Njut av det. Tids nog kommer jobbet och räkningarna och... love.

    SvaraRadera
  9. Du är ju den enda vuxna som säger sådär. Det gör att jag saknar dig ännu mer. haha. Till hösten har jag som plan att ta en restresa till eller nått bara för att få dyka. Men så till våren kanske. Och då har förhoppningsvis Melva fått ihop pengar för att åka också. Och jag måste berätta... camilla har fått en liten bäbispojke, den 11:e :) KRAMAR!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad