Ordknapp

Jobba, jobba, jobba. Sallad. sallad. sallad. Varmt, varmt, varmare. Svettas, svettas, svettas mera. Jobba mera, mera, mera. Hitta en hjärncell kvar som inte förtvinat av hettan och försöka göra inventarie på alla saker i köket på jobbet. Lök, tomat, räka, kyckling, bröd, kål, potatis, ost av sjutton slag... Jobba, jobba, jobba. Svettas, svettas, svettas. Sen hem och vattna blommor. Sen duscha sig lite. Sova, sova, sova. Fast inte så mycket. Finns inte tid. Söndag sova mera. Söndag leeeeedig. Allt väl. Klart slut. Förresten är det över trettio grader varmt just nu i denna delen av världen med en luftfuktighet på nästan hundra procent. Det skapar inga Einsteins direkt. Inga bra skribenter heller. Så det så.

Kommentarer

  1. Hu! det låter lite jobbigt,men här är det regn regn regn, blåst blåst blåst och regn och blåst igen, Det finns en chans om bättre väder mot slutet av nästa vecka. .Vi har inte gett upp hoppet ännu. Nöjd när jag får veta att allt är bra hos dig för övrigt. Hörs senare,. Kraaaaaamar

    SvaraRadera
  2. Nu är det lördag kväll, och gissa vad, jo der fullkomligt vräker ner ,cen ena skuren efter den andra ! Trist ! Kaffe och nybakade bullar är enda trösten. Och en ganska trist film med Robbin Willams. Rättstavat ? Hursomhelst, snart är det morgon igen, och det ska regna hela dagen ! Jag får städa eller nåt. Godnatt godnatt. Kraaaamar !

    SvaraRadera
  3. Äntligen !!!! En solig varm dag i Sverige. Vi har solat ich badat hela dagen, DVS. jag har badat. När jag blir för varm ,så måste jag bara göradet. Kanske var det !) grader och det går ju bra bara det är varmt när man kommer upp. Och så var det ju idag. Jag är nyfiken på hur det gick med det vi pratade om i telefon apropå med care. När kommer Jonas och kompani ? Detär väl snart ? Skriver mera sedan. Kraaaaamar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad