Bakgården en vårdag

Lite bilder på lite av varje, sol och skugga, blad och kvistar, barr och plank. Det finns mycket som måste göras nu i denna lilla trädgård, det sista av höst och vinter måste sopas bort, krattas bort, plockas bort.


Det finns delar av planket som måste målas och nya plantor måste köpas, planteras, vattnas och älskas.
Sen måste man ha många kaffepauser i arbetet och kanske en och annan barbeque. Eller ett par öl.
Eller så kan man bara sitta och läsa en bok eller som nu, sitta och blogga medans kardinalfåglar flyger omkring och stör och en hök cirklar över parasollet.
Den ser naken ut nu, min wisteria, men snart får den blad och stora tunga klasar av milt blå och purpurfärgade blommor. En av mina favoriter, utan tvekan. Om ett par år har dom nog tagit över hela trädgården.

Man kan se arbetsrummets fönster mellan granbarren.



Demonen har vaktat trädgården heeeela vintern och han har överlevt och gjort sitt arbete väl.



Fågelfrö borde finnas i denna lilla tingest, men dom skitar ju ned så förbannat, de små liven. Jaja, jag ska fylla den och stå ut med skräpet. För mig som svensk är fåglarna här exotiska. Röda, blå, gula. Kolibris finns också! Ska införskaffa en honungsnektarmatare som lockar till sig de minsta av de minsta.

Lite bilder från bakgården, 20 grader varmt i skuggan.... Det börjar växa ordentligt nu. Och jag sprutade just ned datorn och mig själv med en trasig slang. Det börjar bra..... Haha!

Kommentarer

  1. Byxor torkar snabbt i solen. Har nu gjort fint i tvattstugan. Skjutitt upp det projektet i 3 manader, det tog fem minuter. Hepp!

    SvaraRadera
  2. Va du skojar?! Finns det kolibris där du bor? Vi måste skaffa en såndär matare, jag vill se kolibrier...jag älskar dom!

    SvaraRadera
  3. Massa kolibris. Jag skaffar 2 matare sa vi kan se dom framme och i tradgarden. Allt for dig, gumman. Du kommer snart!!!!!

    SvaraRadera
  4. Akta dig för poison Ivi!!!! Jag tror den var under trädet på första bilden . Ser fram emot ännu fler bilder. Kramar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad