Påsk... hoppas ni haft en bra sådan

Jag älskar blommor, särskilt om våren. Nu till påsk gav jag fan i att pynta, men jag köpte vackra rosor och andra blommor att njuta av. Som dessa som står på vardagsrumsbordet.



Baren stängd på påskdagen, middag på kinakrog med moster och morbror. Sedan hem, fixa ostbricka med jordgubbar, ta med in till moster. Kusin med fru och två små flickor kom, prata, prata, äta, dricka. Hem vid ett på natten, ta ut sopor, städa eftersom hyresvärden lovat dyka upp vid nio nästa morgon. Vilket han gjorde, tillsammans med två hantverkare som satte in ett nytt fönster i mitt kök. Det gamla har suttit där sedan huset byggdes 1904, så gissa om det drog kallt. Själv kutade jag iväg till jobbet och körde hårt ett tiotimmarsskift. Nu har jag landat hemma igen, dammsugit, skurat badrum, satt ut alla växter på verandan igen. INGEN FROST NU DE NÄRMASTE 10 DAGARNA!

När badrummet var rent fick det en belöning. Rosor och tulpaner en vas, och så ett fat med dessa tvålar. Jo, rosorna är också tvålar. Är man tant nu?

Med tanke på att jag fick cirka tre timmars sömn igår natt, och ännu mer med tanke på att jag ska vara på sjukhuset klockan åtta och få lite radioaktivt material injicerat så att dom kan göra en Bone Scan och klura ut varför jag bryter revben som andra bryter hårstrån, så borde jag se till att komma isäng tidigt. Har jag sagt att jag gillar burkar och askar? Det gör jag nämligen. Man kan lägga saker i dem, istället för överallt. När jag blir gammal gumma kommer jag antagligen att ha tusentals askar och burkar med saker i och jag kommer inte att ha en aning om VAD som ligger i VILKA askar och burkar. Men det gör inget. Så här ser några av dem ut i alla fall. Där finns också en salt sten från Jordanien, Döda Havet... Och nu ska jag leta reda på en bra film att bli sömnig till.

Kommentarer

  1. Blommor,blommor, askar och burkar. Det är en del av dig. Dessutom har ni ju många jättefina sådana. Att ha saker i. Jag älskar tvålarna som har form av rosor. Ser framför mig hur dom står på bänken vid tvättstället.Ser fram emot mera bilder både från in och utsidan. Ni får det ju varmt och soligt fram i veckan så passa på att njuta, men glöm inte att vila dig emellan varven!!!!!!!! Kramar

    SvaraRadera
  2. Kära väninna. Mig veterligen så har du redan tusentals burkar och askar. Och att du inte vet var du har saker är heller inget nytt. jag tror att du om du skall överraska på äldre dagar får du bli strikt minimalistisk.
    Jag lovar att ägna september åt att skriva inventarielistor över vad som finns i dina burkar och askar.

    SvaraRadera
  3. En riktigt stor välgärning som hon nog kommer att uppskatta!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Allra käraste väninna och allra käraste moder. Nu ska ni inte tro att jag inget begriper av Edert ironiska tonfall, ty det gör jag. Sålunda kommer jag att ta vänninan på orden och låta henne katalogisera ALLT i huset och satans jävlar vad förvånad hon kommer att bli över hur mycket SAKER man kan samla på sig i ett nytt land under bara några år. Men jag ser fram emot de listorna. Kan du göra dem i Excel?

    SvaraRadera
  5. Låter så bra. Men jag har en liten undran; hur länge kommer listorna att vara aktuella och riktiga?. Nej ,jag vill inte vara elak. Måste skoja lite med dig.Det blir jättebra!

    SvaraRadera
  6. Visst gör jag dom i Excel!! Skall bli ett sant nöje! Sen får väl Ulla uppdatera dom när hon kommer över... Sen kära väninna är det så att det jag inte orkar katalogisera kastar jag helt sonika. Du kommer ändå inte märka att något är borta. I bästa fall tror du att du slarvat bort det själv...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad