Nu är det vår.

Lite bilder, nyss tagna i regnet. Det spelar ingen roll att det regnar idag, i morgon blir det sol och värme! Då ska det planteras saker. Här kan man se att mitt pilträd börjar böja sina grenar. Enligt konstens alla regler ska detta träd växa minst två meter i år. Jag vet, det var inte det allra smartaste draget att plantera ett av världens mest snabbväxande träd ett par meter från huset, men what the fuck. Jag får väl betala någon för tat ta bort det om några år om det hotar att förstöra hela kåken. Dessutom kan man se början på mitt lilla projekt JAG VILL INTE KLIPPA GRÄS. Jag ska lägga vackra stenar istället och plantera saker och ställa ut krukor. Några änglar som jag (naturligtvis) inte kunde motstå, de sjunger för mig varje kväll.
Här kommer humlen upp, den ska växa upp längs pelarna och tro mig, den växer så fort att man kan se en decimeters skillnad från morgon till kväll! Vill man kan man ju göra öl också... men jag bara njuter av det gröna.


Givetvis är jag den ENDE som ställt ut växter på verandan nu. Alla andra väntar, dom är fegisar. Jag tror på våren och skulle den ta en paus och ge oss en frostnatt så tar jag in alla krukorna. Har jag bestämt att det är vår, så är det vår. Basta.





Kommentarer

  1. det ser inte ut att ha växt mer än en meter sen förra året, du har nog fått en långsamt växande sort

    SvaraRadera
  2. nere vid zinkensdamm en juni natt gick jag å undrade var jag hade vart.på hornsgatans öde stråk mötte jag dig vi gjorde sällskap hem , vi gick hem till mig sällan visad ömhet brann som en glöd i mig å ett barn i trasor skrek efter bröd i dig. solens första strålar kom genom rutans skumma glans å en koltrast satt å sjöng på ett tak nånstans å när vi vaknade föll regnet ner vi köpte rom och frukt och något mer på tantolundens grässorten blad och gren där låg vi och drack ROM I RENGENT rom så ljus och len

    SvaraRadera
  3. DET FINNS EN LUNDELLLÅT FÖR VARJE TILLFÄLLE

    SvaraRadera
  4. Var det den humlen du planterade förra våren? den ser jättefin ut. Nu är det sent på kvällen, så jag säger godnatt lilla gumman. Vi hörs i morgon! Kram och puss.

    SvaraRadera
  5. Tittade närmare på dina bilder idag och såg att du lagt plast under stenarna. Så smarta var vi ,eller jag inte förra våren! Bra bra.

    SvaraRadera
  6. Vad fint du har gjort! Jag vill sitta där nu på din veranda och dricka jugge-kaffe. Kram Mikaela

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad