Mera vapen, nu helt nära!

Om jag öppnar dörren till min bakgård, så ser jag en vacker vitrappad vägg. Det enda som skiljer mig från väggen är en smal bakgata. Väggen tillhör blomsterhandeln, samma lokal som moster och morbror hade antikaffär i, innan de öppnade baren. Igår kom en leverans av blommor dit, tidigt på morgonen. Blomstergubben satt i bilen och kollade sina papper när två män kom och tryckte en pistol mot hans huvud och rånade honom. Det kallar jag nära. Märkligt. När jag kom hit första gången 2002, låste folk inte ens sina dörrar. Det ändrar sig fort. Den som vill kan se hur det ser ut där jag bor, nu på TV!!!! Bara skojar. Men här är inslaget om rånet, där blomsterhandelns ägarinna pratar. Debbie, som säljer vackra vaxblommor och klagar VARJE GÅNG hon beställer mat från oss.

Själv har jag haft en trevlig lördag med fotoutställning (en av servitriserna på jobbet, Amanda, som plåtat) och sen vart det lite tillställning hemma hos henne och hennes föräldrar. Mysigt. Sen ett par glas vin i baren när vi kom tillbaka. Just det, sa jag hur varmt vi haft det? Inte det? Över 25 grader i skuggan idag, just nu är det 15 grader ute och klockan är halv två på natten.

Kommentarer

  1. Läskigt ! Så nära! Jag tänker på att du går hem från baren mitt i natten. men personrån kanske inte förekommer så ofta? Jag hoppas din nattuggla till granne gör som han sa till mig, aatt han kollar när du går hem?
    Kanske ska du ha nån form av överfallsspray i fickan? Ja, jag vet att du inte vill gripas av hysteri. Men det är trots allt ganska mörkt i allyn. I Stockholm säljs det alla slag av larm som aldrig förr. Var uppmärksam! Till nåt trevligare i er närhet. Hörde på radion att Appalacherna har flest arter av träd i hela världen. Så är bergen otroligt vackra ochså. Mannen i radion hade inte sett bergen på hösten och det är ju en stor miss. Kyligt här idag ,så det blir bokläsande mest. Mysigt det med.

    SvaraRadera
  2. license to wear consealed weapon. protected by smith and wesson.. de e lösningen calamity jane från angered

    SvaraRadera
  3. I have a permit to carry a consealed weapon. Betyder dock inte att jag tar med Baby ut (Baby e min .38 Sheriffs Special). Litar inte på mig själv. Jag blir så lätt arg.... Haha! Och om någon försökte råna mig, tror jag att jag skulle kunna bli ganska så förbannad. Bättre då att låta Baby vila hemma.

    SvaraRadera
  4. Tack,tack,tack för det gumman!Keep that attitude! Nothing bad will happen to you!!!!!!!!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad