Galleri Mustafa

















En gång för längesedan tillbringade jag en månad i Spanien, en vacker stad vid kusten som heter Altea. En konstnärskoloni utan en massa turister. Vi finansierade all tequila och all mat genom att måla massor av tavlor i olja. Dessa bytte vi sedan mot, restaurangbesök, banktjänster, sålde. Huset vi hyrde var fint men där bodde myror som hade en stig över min kudde, som åt allt de kunde i köket, där fanns skorpioner på väggarna och kackerlackor golvet samt en gigantisk råtta som bodde nedanför mitt sovrumsfönster (som inte hade fönsterglas, bara galler). För att överleva mentalt målade vi av alla våra djur (ok, inte varenda enskild myra) och namngav dem efter kända spioner. Satte upp målningarna över heöa väggarna och drack mer tequila. Det hjälpte. Ska se om det hjälper att photoshoppa musen Mustafa.

Kommentarer

  1. Inte blir dom mer sympatiska precis! Men det kanske hjälper dig att bearbeta detta trauma? Du behöver en terminator! Kommer det nån snart och hjälper dig?. Kan inte släppa tanken på detta nu.

    SvaraRadera
  2. Haha, släpp det du, det ska jag göra så fort jag lämnar huset. Ska se om Björn behöver något, han bröt benet när han åkte skidor häromdagen så han kan inte göra något alls. Sen ska jag hämta ut lite medicin och sen jobba hela kvällen. Medans mössen dör. Terminator kommer nästa vecka.

    SvaraRadera
  3. Nu känns det lite bättre. Nu är det stackars Björn. Vad hände och var? Krama honom från mig.

    SvaraRadera
  4. Pure evil. Nu har du bildbevis!!

    SvaraRadera
  5. Om inte terminatorn hjälper, så får du skaffa en hungrig katt. Då blir du i alla fall av med dom. Jag tycker du är modig som stannar kvar i huset.
    Kram Mikaela

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad