Hysteriskt

När man jobbar mycket har det effekter på de lediga dagarna. Det finns alldeles för många ärenden som ska uträttas. I synnerhet när man tillbringar den första lediga dagen med att strosa runt i affärer och titta på skor man inte behöver och annat krafs. Nu har jag en enda dag att få allt gjort. Synundersökning, välja ut glasögon (och solglasögon med samma styrka). Hämta medicin på kliniken, hämta medicin på andra kliniken, besöka minst sju olika affärer för att få tag i allt jag behöver få tag i, ringa massa, tvätta minst tre maskiner tvätt, dammsuga, göra klart meny och få iväg till vår reklamsnubbe, fika på Starbucks (jo, det är nödvändigt) och en massa annat som jag inte minns eftersom min lista på allt nödvändigt ligger nere på vardagsrumsbordet.


Jag är en jävel på att skriva listor. Skulle inte överleva utan mina listor. Det är inte alltid jag får allt gjort, det är också ganska vanligt att jag glömmer ta med mig listan - men det gör inte så mycket. Mitt minne fingerar som så, att om jag skriver ner saker så minns jag dem bättre. Fungerade i skolan inför prov, fungerar nu. Håll tummarna för att jag hittar snygga glasögon och att det inte tar en hel timme. är dessutom glad över min iPhone som gör att jag kan kolla FFacebook på springande fot. Hur skulle det annars gå?

Kommentarer

  1. Ja, skriva listor gör jag med, men du är snäppet värre. vad är det? Penfacebookspruta? Jösses! Har du inte tid med mig och telefon idag ,så fimms alltid morgondagen, för jag antar att du jobbar sent då. Hoppas du hinner med det mesta du ska uträtta, men kör försiktigt!. Just nu vräker snön ner här igen och ska så göra även på fredag. För övrigt allt bra. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Inte fredag, men lördag.

    SvaraRadera
  3. gör listor i din Iphone

    SvaraRadera
  4. Antar att själva skrivandet är grejen.?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad