Smutsiga själar

Sol! Snart vår! Nollgradigt ute! Snön smälter!

Ska strax ge mig ut i solens rike, ta bilen bort till The Mall, göra slut på lite pengar. Måste ha nya kläder. Jo, jag måste ha nya kläder. Alla mina gamla kläder är nämligen för stora. ALLA. Vilket är en bra sak. För en gångs skull kan jag med gott samvete handla som en tok. Det ska jag göra.

Hämta nya glasögon ska jag också! De är färdiga och jag ser fram emot att kunna se hela världen med detaljer och allt igen.
För övrigt kan jag bara säga att denna bloggvärld visar sitt fulaste ansikte gång på gång. Som storm i ett vattenglas, visserligen, men ändå. Alex Schulman skriver någor förnumstigt om hur Dominika Peczynski visar bristande moderskärlek när hon tar med sig ungen till jobbet ett par veckor efter förlossningen (och detta är länge sedan, flickan är stor nu), andra hoppar på och skriver om hur Dominika verkar tycka illa om sitt barn... Till och med bloggare som jag gillar att läsa, som jag trodde hade integritet, som jag hade någon sorts respekt för. Kom igen, folk. Det finns gränser man inte går över. Man ifrågasätter inte hur mycket en mamma älskar sitt barn utifrån vad man tror sig veta om en främling. Flickan ifråga har tydligen ringt upp Alex Schulman och lämnat ett upprört meddelande på hans telefonsvarare. Tycker ni att barn ska behöva göra så? Tycker ni, intelligenta, bildade människor, att ni har rätt att utsätta en liten unge för detta? Håll bloggandet till de vuxna, kasta skit så mycket ni vill, men håll barnen utanför. HELT OCH HÅLLET. Allt annat är oacceptabelt. Jag kan förstå om Dominika är rasande. Jag skulle bete mig som en lejoninna om jag var henne. Ingen snäll liten lejonunge alls. Det är illa.

Lika illa som att läsa om hur Persbrandts käraste, Uffes dotter Sanna, får stå ut med att folk skriver att hennes barn är fula och hennes karl pedofil. Really? Vad är det för hatiska, skadade, missunsamma, olyckliga människor som sitter vid sina datorer och bara vräker ur sig elakheter? Det finns inte så många psykiskt sjuka i världen, vi pratar om fungerande vuxna, folk som är som vi andra, men i anonymitetens sken visar de sina fula, svarta sidor. Och det är ingen vacker sida de visar upp.


Nu ger jag fan i alla smutsiga själar och går ut och handlar fina kläder istället.

Kommentarer

  1. Hörde en intervju med Sanna Lundell på radion idag ,där hon fick frågan hur hon tagit all skit hon fått. Hon sa bara att hennes pappa hade fått stå ut med mycket mera. Hon verkar vara en liten lejoninna, och klarar nog detta. Håller med dig om det du skriver angående Alex påhopp. Han verkar ha fått hybris sedan han blev pappa,och tror sig veta precis hur det ska va. Tråkigt med människor som beter sig korkat,men "mot dumhet finns inget botemedel" Kul för dig med plusgrader! Det ska vi få på fredag, men på söndag blir det kallare igen! Men snart så kommer det väl hit ochså. Alebyggen gick ut och varnade för att vistas på uteplatsserna, pga all snö som snart kommer att rasa ner. Onödig uppmaning egentligen efter som snön går nästan upp till sovrumsfönstret, så där kan man inte vara i alla fall. Men dom måste ju gardera sig. Om du visste hur glad jag är för att du behöver nya kläder!! Keep up the good work!( but not too fast). Ut och handla, så hörs vi senare. KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Alex Shulman och hans gelikar i bloggvärlden är människor som är så tomma inombords att dom behöver blåsa upp sig för att vara någon. Patetiska i sin tro att någon i den riktiga världen bryr sig. Ge dom inte syre så självdör som.
    Själv bryr jag mig bara om din blogg!!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att dessa människor är sorgliga. Dom har väl inget intressant liv själva, så dom måste racka ner på andra. Patetiskt! Det är lättare att kritisera andra än att skärskåda sig själv.
    Kram Mikaela

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad