Ge mig mirakel

Snart har vi plusgrader i minst en vecka. Vintern kommer att ta slut! Jag kan äntligen börja tro på en vår. Fast det är ett jävla droppande på nätterna. Mycket snö som ska smälta. Det bor en liten harunge i min snötäckta trädgård. Jag ser honom ibland genom fönstret och när jag går hem sent på natten. Undrar så vad han kan hitta att äta när allt ligger under snö? Jag brukar prata med honom på gatan och försöka övertala honom att följa med hem, in i värmen, men han är inte intresserad alls. Han bara skuttar iväg. Om jag bara visste vad harar gillar att käka så skulle jag sätta ut lite mat till honom varje dag. Grönsaker funkar ju liksom inte när det är minusgrader. Kom med tips!


Nyss stoppade mitt virusprogram en trojansk häst, jag startade om och nu är upplösningen på skärmen annorlunda. Jag fattar ingenting. Om jag ignorerar det så löser det sig kanske. Har inte tid med sådant trams just nu. Är ledig och ska ta mig ut på stan, handla blåbär och lite annat. Har fått dille på att äta blåbär med mjölk just nu. Tror att det är superduperhälsosamt. Mötte en gammal man en gång i Nord-Norge som bestämt hävdade att hans magtumörer helt försvann genom en megadiet på i stort sett bara blåbär. Doktorerna hade kallat det ett mirakel. Jag gillar mirakel. Hit me with them!


Dessutom har en ny mataffär öppnat idag. Den blir närmre än någon annan. Måste undersökas!

Kommentarer

  1. Apropå blåbär så gör hälsokost medierna stor reklam och säger att man får bättre syn! Vi kan väl i alla fall vara överens om att det inte finns nåt onyttigt med blåbär. Så frossa på så länge du kan ,men jag trodde man blev hård i magen då? men det är kanske processade bär. som kräm eller så?Va kul med en ny affär! Ungefär var ligger den? Går det att förklara?. By the way,vilken underbar bild, Älskar de blå färgerna .Både på bären och texten. Hoppas du får en fin ledig dag. Ska till Dick imorgon. Bl.a annat till IKEA,då han behöver fler lådor att lägga saker i. Var rädd om dig och vi hörs snart. KRAMAR!!

    SvaraRadera
  2. Vi har sol och precis över noll på dagtid,så det droppar från taken här med. Vad vi inte har är en söt hare, men två trogna koltrastar ,och en annan sorts trast som vi ger äpplebitar flera gånger om dan.Skatan är dock herre på täppan ,så när den kommer så får de andra dra sig tillbaka. Det är bra med fåglar för dom sköter ju rangprdningen själva. Hoppas du får tips om mat till haren. Jag kan inte sånt. Puss!

    SvaraRadera
  3. Affären är stoooooor, tillhör en kedja som heter Martins och den var jättefin. Massor med organiskt, gigantisk frukt o gröntavdelning, det kommer att ta ett tag att hitta allt. Den ligger typ bredvid Lillans bank om du någonsin var med henne där. Alldeles i början på boulevarden, alltså. Öppet dygnet runt. Inga servicebutiker här, inte. Här är stormarknaderna de som har öppet 24-7. Och jag äter färska blåbär och nej, man blir varken hård eller lös i magen av dom, det hjälper faktiskt mot bägge åkommorna, trot eller ej. Kul att lillebror också gillar lådor. Men jag har nog fler fjärilar och blommor på mina askar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad