Vårstädning

Det enda jag visste när jag flyttade hit, var att jag ville bo i ett hus med en "front porch". Det är en veranda vid ingången till huset där man kan sitta och kika på livet utanför, ta en kopp kaffe på morgonen, dricka vin på kvällen, äta sin middag, läsa en bok. Ett rum utanför huset, ett uterum. Idag är det stora vårstädardagen på min lilla veranda. Sopa, skura, slänga, pynta, sätta upp ljusslingor, ta fram änglar och demoner. Så jag har ingen tid för detta. Det är femton grader varmt i skuggan och jag vill att dagen aldrig ska ta slut. När allt är rent ska jag åka och köpa bambujalusier att hänga upp, de gamla ser ut som skräp. Höststormarna rev ned dem och solen har blekt dem. Två år har dom hängt där, men nu är det dags för nya. Undrar om det finns några växter man kan sätta ut som överlever nattkylan? Jag borde nog sansa mig på den punken ett tag till. Just det, måste kratta lilla trädgården framför verandan också. Den är inte stor, men det tar tiiiiid att snygga upp den. Gotta go!

Kommentarer

  1. Du har verkligen fått vårkänslor! Duktig flicka! Själv röjde jag lite igår på vår "veranda", men imorgon ska vi få lite snö!!! Men det blir nog mest som snöblandat, och vi har ju inte er underbara värme. Men passa på att njuta! Jag har återupptagit mina små promenader, men det är fortfarande jättemycket is på alla vägar och gator ,så jag går emellan alla husen runt gårdarna. Men det duger ochså faktiskt. Kramar och pussar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad