Mer vår!

Det här är helt otroligt. Idag har vi två plusgrader! TVÅ! Måste betyda att sommaren snart är här. För övrigt borde jag lämna mitt planlösa surfande och röja runt lite i huset. Ner i kalla källaren och hämta tvätt, ut i kalla köket och förbereda min Tandoori kyckling som jag ska ta med mig till jobbet och tvinga alla att äta ikväll, göra mig själv varm genom att dammsuga. Har jag nämnt att det är ett helvete med heltäckningsmattor? Visst, det är skönt att tassa runt på när huset är kallt och fötterna bara, men min hela undervåning är täckt av en mörkt röd matta. Mörk som i "varenda jävla smula syns direkt men det tänkte ingen på i början av -90-talet"-mörkt. Det innebär att jag måste dammsuga varje dag. Helst.

Det finns ingen plats att ställa bort dammsugaren på, ingen garderob, inget städskåp. I början när jag precis flyttat in var detta ett problem i mitt huvud. Inte längre. Den står nu ständigt redo i ett hörn av "mellanrummet" eller som amerikanarna skulle kalla det - The Dining Room. Jag har ätit en enda måltid i det rummet och det var mackor med mamma, så jag kallar det mellanrummet. Och där bor min lika mörkt röda dammsugare, ett stort amerikanskt monster som mer påminner om en gräsklippare än en dammsugare. Så jag låtsas att jag klipper gräs, fram och tillbaks, fina jämna rader av nyklippt gräs/ren matta.


Om jag nu bara kunde GÖRA istället för att SKRIVA OM så vore det ju suveränt. Under tiden kan jag ju drömma om att det verkligen ÄR sommar och jag är vid havet och det finns vågor och sol och....

Kommentarer

  1. Javisst kan det va jobbigt med heltäckning, men med den kvalitet på matta som du har så glider ju sugaren ganska bra , kommer jag ihåg. Och visst är våren på väg. Nästa vecka säger meteorologerna att det ska bli lite mildare. vacker bakgrund på din sida! Nu när du vet hur man gör så blir det nog ofta förändringar, antar jag. Antar att du jobbar fredag kväll ,så vi hörs väl senare i helgen. KRAMAR!

    SvaraRadera
  2. Den kanske inte är praktisk, men jag ÄLSKAR din röda matta. Den är jättefin! Isabella sa att den är så mjuk och skön att man kan sova på den. Mikaela

    SvaraRadera
  3. Håller med dig Isabella.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad