Underliga folk

Måste säga att jag arbetar tillsammans med en underlig samling människor. Missförstå mig rätt, dom är underbara, men ganska speciella. Vi har en kille, dryga 25 år, som har varit i det militära och lagat mat i massa år. Han är (som de flesta här med militär bakgrund) alltid artig, visar respekt och jobbar på. Men han är så in i helvete bipolär att det är som att vandra i ett minfält. Vi vet aldrig om han ska vara glad eller sur, vi vet inte ens om han tänker öppna munnen på hela kvällen. Ibland pratar han inte alls, svarar knappt på tilltal (vilket kan vara ett problem när man jobbar i team som är helt beroenda av rak och konstant kommunikation). Andra dagar kan han babbla på. Det som orsakar problem är just att han kan flippa ut totalt. Han tar minsta diskussion som personlig kritik, han går direkt i försvar - offensivt defensiv, typ. HAn har ett sjuhelvetes humör och kan tända till på en skitsak. Nu har han varit värre än vanligt den sista tiden men ikväll stannade han faktiskt efter jobbet och drack ett par drinkar. Och SEN kom han in i köket och pratade. Och var trevlig. Och öppen. Och helt social och lätt att tycka om. Mitt i detta berättar han att hans ångestattacker är så svåra nu att han knappt lämnar huset.

Han bor i en trailer på sina föräldrars tomt. De är gamla och behöver hans hjälp så därför flyttade han dit efter armén. Han vill bli stand-upkomiker och han presenterar sig som bisexuell. Om någon använder just ordet FAGGOT blir han rosenrasande, men han kan själv skämta högt pcj lågt, men det är detta ord som är känsligt. Inget annat. Han förlorade alla sina vänner när han gick ut offentligt som bög. Alla. Han har nog råkat ut för mycket, det förstår man. Efter i afton tycker jag personligen att han borde dricka lite oftare. I alla fall någon gång emellanåt. Jo, han bad om min hjälp med att skaffa doktor, han hade visst insett att kanske han borde ta lite medicin...

Nu är jag för trött för att skriva mera. Ledig hela långa lördagen, ska jaga blått parasoll. Och fortsätta skrota i trädgården. Sa jag att det ska bli 25 grader varmt här imorron? Som tröst kan jag nämna att på måndag får vi snö. Bra, va?

Kommentarer

  1. Det finns verkligen alla slags människor ,och en del har större börda än andra. Hoppas att du haft en skön lördag. Nu börjar gräset bli synligt lite varstans. Och så gör även hundskiten! men det regnar ju bort så småningom. Den snö du säger ska komma blir det väl inget av eftersom det blir ganska varmt fortfarande. Ta hand om dig, och vi hörs snart. Kramo puss

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    jo man får ju träffa mycket olika människor. Han har ju tur som träffat på dig! Hörru nu är det snart dags för en pratstund för oss igen tror jag. När har du tid? Hojta till så slår jag gärna en pling! Bamsekram, Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Recept på syltefläsk

FB och Instagram dödade bloggen.

Obegripligt korkad